Omet navegació

7.1 La Plataforma de Contractació del Sector Públic

La Direcció General del Patrimoni de l’Estat del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública posa a disposició de tots els òrgans de contractació del sector públic una plataforma electrònica que permet difondre a través d’Internet els seus perfils de contractant i prestar altres serveis complementaris associats al tractament informàtic d’aquestes dades: és la Plataforma de Contractació del Sector Públic (PCSP).

Els organismes públics que allotgen el seu perfil de contractant en la PCSP disposen dels serveis següents de forma totalment gratuïta:

  • Publicació d’anuncis previs, licitacions, plecs, annexos i altres documents contractuals.
  • Publicació de qualssevol informacions o documents que configuren el perfil de contractant (composició de les meses de contractació, models de plecs i documents, previsions de contractació, etc.).
  • Publicació d’anuncis sobre licitacions en el Butlletí Oficial de l’Estat i en el Diari Oficial de la Unió Europea.
  • Resposta a preguntes de les empreses sobre procediments d’adjudicació publicitats en el perfil de contractant.
  • Tramesa de notificacions electròniques als licitadors en el marc d’un procés d’adjudicació.
  • Publicació dels contractes adjudicats en el Portal de Transparència de l’Administració General de l’Estat.
  • Descàrrega de certificats d’inscripció del ROLECE.
  • Consulta sobre els licitadors a serveis d’informació de l’Administració.
  • Recepció, custòdia, obertura i avaluació d’ofertes electròniques.

Els perfils de contractant dels òrgans de contractació de l’Administració General de l’Estat i de les entitats del sector públic estatal han d’allotjar-se de manera obligatòria en la PCSP, i es gestionen i es difonen exclusivament a través d’aquesta.

Els òrgans de contractació dels organismes vinculats a les comunitats autònomes i les entitats locals tenen dues opcions:

  • Establir els seus propis serveis d’informació similars a la PCSP. En aquest cas, han de publicar en aquest  les seves convocatòries de licitacions i el resultat d’aquestes, mitjançant mecanismes d’interconnexió entre ambdós sistemes.
  • Allotjar els seus perfils de contractant directament en la PCSP, cas en què poden utilitzar tots els serveis que la Plataforma ofereix, i participar en la seva gestió en els termes i les condicions que reglamentàriament s’estableixin i d’acord amb els convenis que amb aquesta finalitat se subscriguin entre el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública i l’òrgan de govern de l’administració corresponent

En definitiva, tota la informació de la contractació del sector públic que sigui objecte de publicació en els perfils de contractant ha de figurar en la PCSP, ja sigui directament o mitjançant mecanismes d’interconnexió. Per tant, no és suficient publicar aquesta informació en qualsevol pàgina web de l’entitat contractant. D’aquesta manera, els possibles licitadors interessats poden accedir a la informació relativa a les licitacions de totes les entitats incloses en l’àmbit d’aplicació subjectiu de l’LCSP a través d’un únic portal web.

Aquesta és l’opció triada per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb aquesta finalitat efecte, es va subscriure el Conveni de col•laboració entre el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears sobre diverses actuacions de coordinació en matèria de contractació pública (BOE 49/2015, de 26 de febrer).

Per a més informació es pot consultar la pàgina web de la PCSP (https://contrataciondelestado.es). Si s’accedeix a l’apartat «Licitacions», es poden consultar les licitacions de tots els ens del sector públic. A més, les empreses tenen la possibilitat de registrar-se a la Plataforma, la qual cosa els facilita l’accés a licitacions de contractes relacionats amb la seva activitat.