Píndoles formatives
Títol: Signatura digital de documents electrònics a la CAIB: tipus de signatura, eines disponibles
Continguts:
— Què necessitam per poder signar? Certificat dempleat públic, DNIe, certificats personals
— Tipus de signatura: senzilla, amb custòdia; individual, múltiple; interna, externa
— Eines de signatura a la CAIB: Autofirma, assistent de signatura electrònica (IBKey), firma integrada dins aplicatius
— Identificar firmes digitals amb Adobe Reader. Identificar validesa i data de firma
Impartit per:
— Jesús Jiménez Herranz, cap del Servei d'Immersió Digital de lOficina Administració Electrònica de la CAIB.
Data enregistrament: 29/06/2022
Títol: iGOIB. Què és?
Continguts:
— IGOIB: Què és i cronologia
— Esquema d'eines d'administració electrònica
— Priorització treball objectiu
— Requisits
— Enllaços d'interès i dades de contacte
Impartit per:
— Tolo Mir Payeras, cap de Secció Immersió Digital de lOficina Administració Electrònica de la CAIB.
— Jesús Jiménez Herranz, cap del Servei d'Immersió Digital de lOficina Administració Electrònica de la CAIB.
— Josep Torres Pons, cap del Departament de lOficina Administració Electrònica de la CAIB.
Data enregistrament: 25/05/2022
Títol: El Registre Electrònic dApoderaments
Continguts:
— Què és el Registre electrònic d'apoderaments?
— Termes associats: apoderament, apoderament "apud acta", poderdant, apoderat...
— Marc normatiu
— Canals de presentació: referència a les dues vies que es poden utilitzar per inscriure apoderaments en el REA, presencial (a les OAMR) i per Internet
— Tauler d'escenaris
— Altres actuacions: consulta, acceptació, renúncia, revocació i pròrroga
Impartit per:
— Ana M. Fons Recuenco, cap del Servei Jurídic d'Administració Electrònica de la DGMAD.
Data enregistrament: 17/05/2022
Títol: Disseny de procediments amb RIPEA
Continguts:
— Repàs per les principals funcionalitats de RIPEA respecte al disseny de procediments
— Demostració pràctica on es dissenyarà un expedient administratiu des de zero
Impartit per:
— Asier Cuevas Gómez, cap de la Secció VI del Servei de Sistemes d'Informació de la DGMAD.
Data enregistrament: 18/11/2021
Títol: Ús bàsic de l'eina Notific@
Objectiu: familiaritzar-se amb l'eina Notific@ i resoldre els possibles dubtes sobre com enviar les notificacions i com consultar les notificacions electròniques enviades.
Continguts:
— Accedir al Notific@
— Enviar una notificació
— Veure notificacions enviades
Impartit per:
— Sara Aizcorbe, cap de secció del Servei d'Immersió Digital del Departament d'Administració Electrònica de la CAIB.
Data enregistrament: 12/06/2020
Títol: Les administracions de consum: preparades per atendre les actuals demandes de les persones consumidores i usuàries?
Continguts:
— Breu anàlisi del marc constitucional i legislatiu de protecció del consumidor
— La protecció administrativa de consumidor. Adequació de l'activitat administrativa al reptes dels nous mercats on line
— Propostes de millora de l'acció administrativa de protecció dels consumidors
— Conclusions
Impartit per:
— Jesús Cuartero Saiz, cap del Departament de Protecció i Defensa dels Drets dels Consumidors.
Data enregistrament: 11/06/2021
Títol: Seminari en línia - Las sanciones administrativas en tiempo de pandemia
Continguts:
— Introducción
— El problema: la ausencia de un "régimen sancionador" en la Ley orgánica que regula el estado de alarma y en los Reales Decretos que lo han declarado
— La previsión: el incumplimiento de las órdenes de la autoridad en el estado de alarma y la remisión a las leyes para su sanción
— El debate y la confusión: ¿constituye el incumplimiento de las normas que contienen los Reales Decretos que declaran el estado de alarma desobediencia a las órdenes de la autoridad?
— La protección de la salud y la aplicación de la legislación de salud pública
— Otros problemas del régimen sancionador durante el estado de alarma: cláusulas de analogía, colaboración de los ciudadanos y programa de "clemencia"
— ¿Pueden los Reales Decretos que declaran el estado de alarma establecer su propio régimen sancionador?
— Mirando al futuro: la posibilidad de prever un régimen sancionador singular para las situaciones de emergencia respetuoso con la Constitución
Impartit per:
— Tomás Cano Campos, catedràtic de dret administratiu de la Universidad Complutense de Madrid.
Data enregistrament: 29/01/2021
Documentació de la ponència: PDF
Títol: Cicle de Seminaris Repensant l'Administració pública - Quint seminari - La contractació pública del futur
Continguts:
— Punt de partida de la contractació
— Fons Next Generation i les oportunitats per a la compra pública
— Prospectiva (idees de futur)
Impartit per:
— Mercè Corretja i Torrens, directora general de Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya.
Data enregistrament: 04/12/2020
Títol: HCL Notes. Regles i organització
Continguts:
— Què són les regles de correu?
— Com es creen noves regles?
— Aplicar diverses regles a un mateix missatge de correu
— Habilitar i deshabilitar regles
— Eliminar regles de correu
Impartit per:
— Lina María Franco Pineda, Administradora Correu y Alfresco
Data enregistrament: 16/11/2022
Títol: Full de càlcul. Taules dinàmiques de Calc
Continguts:
— Donar format adient a les llistes
— PConèixer quan es pot agrupar i quan no
— Crear una taula dinàmica
— Modificar una taula dinàmica existent
Impartit per:
— Joan Carles Vidal Pou, Servei de Telecomunicacions de la Direcció General de Modernització i Administració Digital
Data enregistrament: 02/11/2022
Títol: Processador de texts (LibreOffice Writer). Pics i numeracions. Numeració de capítols
Continguts:
— Definir llistes no numerades. Tipus de pic
— Posició del pic i del text
— Definir llistes numerades
— Creació de llistes multinivell. Mostra els subnivells
— Numeració de capítols
Impartit per:
— Esteve Amer Montserrat, Cap de servei d'expedient electrònic de la Direcció General de Modernització i Administració Digital
Data enregistrament: 18/10/2022
Títol: HCL Notes. Calendari
Continguts:
— Iniciació al calendari de Lotus
— Com s'han d'utilitzar els diferents tipus d'entrades d'agenda?
— Com puc visualitzar l'agenda d'una altra persona en la meva agenda personal?
— Com puc crear una reunió periòdica?
— Personalitzar els paràmetres de l'agenda
— Accés i delegació de l'agenda
Impartit per:
— Lina María Franco Pineda, administradora correu i Alfresco
Data enregistrament: 04/10/2022
Títol: Instal·lació i accés a les eines bàsiques corporatives
Objectiu: facilitar que el personal empleat públic de l'Administració de la CAIB que està fent teletreball, pugui accedir i instal·lar als seus ordinadors personals les eines informàtiques corporatives bàsiques de la CAIB (Intranet, correu electrònic, Mozilla Firefox i LibreOffice).
Continguts:
— Navegador Firefox i lector PDF
— Intranet i correu electrònic
— LibreOffice i Noto sans
Impartit per:
— Sara Aizcorbe, cap de secció del Servei d'Immersió Digital del Departament d'Administració Electrònica de la CAIB.
Data enregistrament: 21/04/2020
Títol: Processador de texts (LibreOffice Writer). Ús d'estils
Continguts:
— Crear i modificar estils
— Aplicar els estils creats
— Concepte d'herència d'estils
— Format directe amb estils. Netejar la formatació directa
Impartit per:
— Esteve Amer Montserrat, cap de servei d'Informàtica del SOIB.
Data enregistrament: 13/09/2022
Títol: Funcions de recerca dins llistes de Calc
Continguts:
— Introducció
— Llistes
— Importància de lordre a les llistes
— Importància del tipus de dades a les llistes (numèric/no numèric)
— CONSULTAV
— CONSULTAH
— CONSULTA
Impartit per:
— Joan Carles Vidal Pou, Servei de Telecomunicacions de la Direcció General de Modernització i Administració Digital.
Data enregistrament: 28/09/2022
Títol: Gestió emocional durant el confinament
Objectiu: enfortir l'estat dànim positiu i aprendre a treure rendiment del temps de confinament amb la finalitat de millorar el desenvolupament personal, a través d'estratègies cognitives i conductuals.
Continguts:
— Emocions
— Reduir el meu estat d'ànim negatiu
— Estratègia general d'actuació
— Enfortir el meu estat d'ànim positiu
Impartit per:
— Roberto Esteban, psicòleg i orientador laboral.
Data enregistrament: 14/04/2020
Presentació: PDF
Títol: El teletreball saludable
Continguts:
— Lespai de treball i la seguretat laboral
— Els descansos i les pauses per prevenir la fatiga
— El temps de treball i la planificació de les tasques
— La vida saludable per lafrontament de lestrès
Impartit per:
— Margalida Roca, tècnica de prevenció de lAdministració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Data enregistrament: 26/03/2020
Continguts:
1. L'agenda 2030 i els ODS relacionats amb les desigualtats d'accés i de tracte de les persones LGTBIQ+ des dels serveis públics.
2. Drets reconeguts a les Illes Balears per a les persones amb sexualitats, identitats de gènere, expressions de gènere i característiques sexuals no normatives.
3. Desplegament normatiu i estratègic de Plans, protocols i eines per donar suport a persones i famílies LGTBIQ+.
4. Necessitats i reivindicacions de les persones, famílies i entitats LGTBIQ+ i estratègies per l'abordatge de l'atenció des del bon tracte i la no-discriminació. Principals reptes de la transversalització de les polítiques públiques LGTBI segons la distribució competencial.
5. Mapa de recursos LGTBI+ a les Illes Balears com a eina a l'abast de la ciutadania i dels equips professionals.
Impartit per:
Lena Castells Torrens, cap del Servei de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere.
Enllaços dinterès per participants
Data enregistrament: 21/11/2022