COMUNICACIÓLa
comunicació interpersonal és la interacció recíproca o independent, cara a cara
entre dos o més interlocutors en el marc de seqüències de comportament verbal i
no verbal, orientats per sentiments i/o objectius que transmeten o intercanvien
recíprocament informació o missatges. |
CONCILIACIÓEs tracta
de satisfer els interessos dels altres. Mantén l’harmonia i evita divisions. |
CONDUCTA SOCIALMENT HÀBILÉs el conjunt de conductes mostrades per un individu en un context interpersonal que expressen sentiments, aptituds, desitjos, opinions o drets d’aquest individu d’una manera adequada a la situació, respectant aquestes conductes en els altres, i que generalment resol els problemes immediats de la situació mentre minimitza la probabilitat de futurs problemes (Caballo, 1986). |
CONFLICTESSón situacions en les quals dues o més persones entren en oposició o desacord a causa de la incompatibilitat o desacord entre els seus interessos, necessitats, desitjos o valors. |
CONTEXTCircumstàncies temporals, espacials i socioculturals que envolten el fet o acte comunicatiu i que permeten comprendre el missatge en la seva justa mesura. |
CONVERSACIÓConsisteix normalment en una barreja de resolució de problemes i transmissió de informació, d’una banda, i el manteniment de les relacions socials i el plaer de la interacció amb els altres, de l’altra. |
COOPERACIÓFórmula per afrontar un conflicte entesa com el grau en el qual un subjecte està dispost a esforçar-se per satisfer les seves necessitats i els seus interessos. |
COSTUMS SOCIALSLes salutacions, els comiats, donar gràcies són costums socials que indiquen components verbals estandarditzats que si els aïlles no tenen significat. |
CRÍTICAAcció. Conjunt d’opinions o judicis que responen a una anàlisi i que poden resultar positius o negatius. |
DIFICULTAT PER DÈFICIT D’HABILITATSEs deuen al fet que determinades conductes no han estat apreses. Per tant, no tenen aquesta habilitat en el repertori individual. |