C |
---|
CAPACITAT D’AUTOAVALUACIÓDesenvolupar la capacitat d’entusiasmar-nos amb el hem de fer, per poder-ho dur a terme de la millor manera, eliminant altres impulsos que ens desviarien de la tasca millora el rendiment de qualsevol activitat que s’ha d’emprendre. | |
CODIConjunt o sistema de signes que l’emissor utilitza per codificar el missatge. | |
COL·LABORACIÓParticipació creativa, genera solucions en les quals tots són guanyadors i tots cedeixen en alguna cosa. | |
COMPETÈNCIALes persones intenten satisfer els seus interessos. Poden ser adequats quan es necessita una acció ràpida. | |
COMPETICIÓFórmula per afrontar un conflicte que ens dona la mesura en què està dispost a esforçar-se per satisfer les pròpies necessites i interessos. | |
COMPONENT COGNITIUSuposa actuar sobre “el que pens” (pensaments, idees, opinions) i poder modificar-los per altres. Els components cognitius serien la percepció, els pensaments, les expectatives o fins i tot les actituds. | |
COMPONENT CONDUCTUALSuposa actuar sobre “el que faig”, sobre el comportament per poder modificar els nostres actes. | |
COMPONENTS FISIOLÒGICSSuposa actuar sobre “el que sent”, sobre les emocions, els sentiments que tenim. | |
COMPONENTS NO VERBALSDins el component conductual s’inclouen els elements no verbals, com són l’esquema corporal, el moviment, el so (sense paraules), que serveixen per recolzar el contingut verbal del llenguatge o per transmetre informació entre si. Altres funcions serien: refermar el que es diu, substituir a partir dels gests la verbalització, emfatitzar una expressió verbalitzada (arrufar el nas), etc. | |