Notific@: suspensió de terminis i reinici de còmput

Implantació Administració electrònica a la CAIB - Normalització del funcionament de la plataforma Notific@

Normalització del funcionament de la plataforma Notific@

a partir de les 00:00 hores del dia 24 d'abril de 2020

L'Administració General de l'Estat informa que en relació amb les notificacions que es posin a disposició dels interessats a través de la plataforma Notific@ a partir de les 0:00h del dia 24 d'abril el sistema funcionarà com ho feia prèviament a la declaració de l'estat d'alarma i, per tant, generarà el certificat electrònic de no compareixença si és el cas. Respecte de les notificacions que s'haguessin enviat abans d'aquesta data, es mantindrà interromput el còmput automàtic del termini de compareixença mentre duri l'estat d'alarma. En aquest darrer cas, correspon a l'òrgan competent per tramitar el procediment de què es tracti determinar si el procediment estava suspès o no en aplicació de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Per a més informació podeu descarregar el següent document:

report-Notificaciones-organismos emisores-v20200423-rev DGGP.pdf

Hem de tenir present el contingut del BOE, de data 23 de maig,  que publica la Resolució de 20 de maig de 2020, del Congrés dels Diputats, per la qual s’ordena la publicació de l' Acord d’autorització de la pròrroga del estat d’alarma declarat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, fins a 7 de juny, que determina el reinici del còmput dels terminis administratius a partir de dia 1 de juny.

Aquesta Resolució diu:

“Décimo.

Con efectos desde el 1 de junio de 2020, se derogará la disposición adicional tercera del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, relativa a la suspensión de plazos administrativos. Desde esa misma fecha, el cómputo de los plazos que hubieran sido suspendidos se reanudará, o se reiniciará, si así se hubiera previsto en una norma con rango de ley aprobada durante la vigencia del estado de alarma y sus prórrogas.”

Heu de tenir en compte també el Reial Decret 11/2020, de 30 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries a l’àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19, i la disposició addicional vuitena diu:

“El cómputo del plazo para interponer recursos en vía administrativa o para instar cualesquiera otros procedimientos de impugnación, reclamación, conciliación, mediación y arbitraje que los sustituyan de acuerdo con lo previsto en las Leyes, en cualquier procedimiento del que puedan derivarse efectos desfavorables o de gravamen para el interesado, se computará desde el día hábil siguiente a la fecha de finalización de la declaración del estado de alarma, con independencia del tiempo que hubiera transcurrido desde la notificación de la actuación administrativa objeto de recurso o impugnación con anterioridad a la declaración del estado de alarma. Lo anterior se entiende sin perjuicio de la eficacia y ejecutividad del acto administrativo objeto de recurso o impugnación.”

Darrera modificació: divendres, 5 juny 2020, 13:44