2.2 Per què?
El seu objectiu final és millorar la prestació dels serveis als ciutadans, les empreses i les entitats i augmentar la productivitat d’aquests serveis i la participació ciutadana mitjançant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en l’àmbit de les seves competències.
Un dels pilars per dur a terme aquesta millora és, sense dubte, la implantació real d’una administració electrònica en tot el sentit ampli i que permeti o faciliti una governança basada en dades i una transparència vertadera en temps real.
Els avantatges que ofereix una plena implantació de l’administració electrònica són importants, tant per a la ciutadania com per a la mateixa administració.
Per a la ciutadania:
-
Accés als serveis públics les 24 hores, tots els dies de la setmana.
-
Simplificació dels tràmits amb l’Administració.
-
Rapidesa i agilitat en l’obtenció del servei que se sol·licita.
-
Estalvi del desplaçament físic a oficines o dependències de l’Administració.
-
Aplicació de principis bàsics de caire social: no-exclusió, accés a les noves tecnologies, etc.
Per a l’Administració:
-
Millora del servei i, per tant, de la imatge de l’Administració.
-
Millora de l’eficiència interna.
-
Integració dels diferents canals de prestació.
-
Foment de l’ús generalitzat de les noves tecnologies.
-
Generació de fortes economies d’escala (costos de transacció més baixos).
-
Impuls profund de la transformació de l’Administració.