Omet navegació

Mòdul IV

MÒDUL IV.  L'administració electrònica des del punt de vista de l'empleada o empleat públic

Qüestió

26. DES DEL PUNT DE VISTA DE L’EMPLEAT PÚBLIC. Quina tasca està reservada per al personal Funcionari Habilitat?

Respostes

Expedició de còpies autèntiques.

Digitalització de documents presentats en paper.

Donar informació als ciutadans.

Enviar notificacions electròniques.

Realimentació

Qüestió

27. Si un funcionari redacta un informe generat en un editor de textos (com MS Word o Writer de LibreOffice) i i el desa en format PDF, podem considerar que és un document electrònic administratiu vàlid?

Respostes

Sí, perquè l’ha fet un funcionari amb una eina corporativa, i està en format digital.

No, l’ha de desar en format DOC per tal de poder afegir la signatura digital a posteriori, una vegada examinat i aprovat el contingut.

No, perquè per ser-ho, s’ha d’imprimir, firmar manualment i després escanejar-lo per poder-lo desar en PDF.

Cap de les respostes anteriors és correcta.

Realimentació

Qüestió

28. He de notificar electrònicament a una persona física no obligada a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

Respostes

Només si ha fet el tràmit de manera telemàtica. Si l’ha fet presencial, les notificacions també han de ser presencials.

Sí, sempre, a més de la notificació en paper, en cas que no hagi triat la notificació electrònica com a mitjà de notificació preferent.

Mai, les persones físiques sempre es relacionen presencialment amb l’Administració.

No, les notificacions electròniques només s'apliquen a persones jurídiques.

Realimentació

Qüestió

29. Per poder emmagatzemar documents que compleixin l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat en l’Arxiu Electrònic Únic es necessita:

Respostes

Tenir les sèries documentals definides.

Tenir les sèries documentals valorades per la Comissió Qualificadora i Avaluació de Documents que determina, entre d’altres aspectes, els terminis de custòdia.

Disposar d’un repositori documental capaç de dur a terme, entre altres tasques, el ressegellat dels documents per garantir-ne la validesa durant tot el període de custòdia d’aquest.

Totes les respostes anteriors són correctes.

Realimentació

Qüestió

30. Si una persona física ve a una Oficina d'Assistència en Matèria de registres i vol iniciar un procediment on s'han de presentar diversos documents, el funcionari habilitat per fer còpies autèntiques ha de:

Respostes

Fer una sola còpia autèntica electrònica de tot els documents presentats en un sol document final que ha d’adjuntar a l’assentament registral.

Fer una còpia autèntica de cada document que ho requereixi de forma individualitzada i que ha d’adjuntar, un a un, a l’assentament registral.

Comunicar-li que li faci arribar la documentació que vol adjuntar a la seva sol·licitud mitjançant en una memòria USB o DVD o CD per poder-la annexar a la sol·licitud registrada i així poder-la distribuir.

Denegar la sol·licitud i dir-li que ha de digitalitzar tots els documents i que ha tramitar aquesta sol·licitud mitjançant el Registre Electrònic.

Realimentació

Qüestió

31. Si he d’enviar un informe al Ministeri, i aquest fou emès per un funcionari fa 2 anys i la signatura és manuscrita, com ho he de fer?

Respostes

He d’utilitzar l’assistent de compulsa electrònica i enviar-la per correu electrònic al destinatari.

He de realitzar una còpia autèntica electrònica i enviar-la per SIR.

He d’escanejar l’informe i enviar-lo per correu electrònic al destinatari en format digital, tenint cura de què la qualitat sigui suficient com per llegir correctament tant el contingut com la signatura manuscrita original.

He de fer una fotocòpia, ensobrar-la, acompanyar- la d’un ofici i enviar-la per carta certificada.

Realimentació

Qüestió

32. Qui pot fer compulsa de documents?

Respostes

Ningú, perquè ja no es poden fer compulses, sinó còpies autèntiques.

Els funcionaris habilitats a aquest efecte i que constin en un registre interoperable.

El personal de les oficines d’assistència en matèria de registres.

El personal que disposi del segell o l’accés a l’aplicació d’assistent de compulsa electrònica corporativa, prèvia autorització del secretari o secretària general o qui tengui signatura delegada.

Realimentació

Qüestió

33. Puc fer una còpia autèntica d'una fotocòpia?

Respostes

Sí, i té la mateixa validesa que un original, ja que hi ha una signatura digital vàlida.

Una còpia autèntica s’ha de fer sempre a partir d’una fotocòpia perquè d’aquesta manera una fotocòpia es converteix en una còpia autèntica d’un original.

No, la normativa especifica que las còpies autèntiques s’han de fer sempre a partir d’un document original.

Sí, però no es podrà signar digitalment ja que les còpies autèntiques han de ser en color.

Realimentació

Qüestió

34. Una resolució d’un conseller o consellera firmada en paper, escanejada i desada en format PDF, és un document administratiu electrònic vàlid?

Respostes

Sí, perquè conté la signatura d’un alt càrrec.

No, perquè en el moment en què s’escaneja es converteix en còpia simple, i per tant no conté cap signatura vàlida.

No, perquè els PDF no poden incloure en cap cas signatures vàlides, s’ha d’emprar una signatura externa XML.

Sí, sempre que la qualitat de l’escaneig sigui suficient com perquè la signatura manuscrita sigui visible i permeti identificar sense dubtes el càrrec que l’ha signada.

Realimentació

Qüestió

35. En un procediment administratiu s’ha de notificar a una persona física que té dret a una subvenció si aporta una documentació. Com s’ha de fer aquesta notificació si en la sol·licitud d’inici aportà l’adreça postal, la seva adreça electrònica i no indicà cap mitjà preferit de comunicació?

Respostes

Mitjançant carta certificada.

Mitjançant correu electrònic.

Mitjançant notificació electrònica o correu postal.

Mitjançant notificació electrònica i carta certificada.

Realimentació

Qüestió

36. Es pot utilitzar el correu electrònic del destinatari per fer una notificació electrònica?

Respostes

Sí, sempre que no s’imprimeixi paper per fer la comunicació, i es comprovi telefònicament la correcta recepció del correu.

Sí, perquè hi ha prova fefaent de la recepció.

No, però si que es pot emprar per enviar-li un avís informant-lo que té una notificació pendent d’accés a la seu electrònica o carpeta ciutadana del Punt d’Accés General.

Sí, si configuram el correu electrònic perquè ens avisi quan han obert el correu electrònic i guardam a l’expedient la data concreta en la qual s’ha llegit el missatge.

Realimentació