Omet navegació

Mòdul II

DES DEL PUNT DE VISTA DE LA CIUTADANIA

Qüestió

5. Què trobem a les seus electròniques de les administracions públiques?

Respostes

Els tràmits que pot fer davant una Administració.

El calendari de dies hàbils i inhàbils.

Un servei de comprovació d’autenticitat i integritat dels documents emesos per l’Administració.

Totes les respostes anteriors són correctes.

Realimentació

Qüestió

6. Només hi ha un Punt d’Accés General per a totes les administracions d’Espanya?

Respostes

Vertader

Fals

Realimentació

Qüestió

7. El DNIe conté un certificat electrònic?

Respostes

Sí, tot i que s’ha d’activar abans d'utilitzar-lo.

No, el DNI només serveix per identificar-se.

Realimentació

Qüestió

8. Només puc tenir certificat electrònic si sóc empleat públic?

Respostes

Sí, és requisit imprescindible.

També és possible per a determinats cossos professionals, d’acord al seu conveni col·lectiu.

Fals, qualsevol ciutadà pot tenir un certificat electrònic.

Fals, qualsevol persona (física o jurídica), o bé un immoble degudament identificat (p. e. un cotxe) poden disposar d’un certificat electrònic.

Realimentació

Qüestió

9. Un ciutadà pot presentar un document signat electrònicament?

Respostes

Sí, si el signa manualment i l’escaneja amb resolució suficient com per distingir la firma correctament.

Si, si disposa de certificat electrònic i un programa com Autofirma.

No, només està reservat per a documents administratius emesos pels empleats públics.

Només si ha estat emès per una altra administració pública i no l’ha hagut de signar ell.

Realimentació

Qüestió

10. En el portal de transparència, el ciutadà pot:

Respostes

Accedir a tota la informació que l’administració disposa de la seva persona.

Accedir a les seves notificacions.

Accedir a determinades informacions que l’administració publica de manera proactiva (publicitat activa) i sol·licitar l’accés a informació pública.

Totes les respostes són certes.

Realimentació

Qüestió

11. LA CAIB disposa d’un portal de participació ciutadana?

Respostes

Vertader.

Fals.

Realimentació

Qüestió

12. Pot una persona física, no obligada a relacionar-se obligatòriament amb les administracions públiques de forma electrònica, presentar una sol·licitud de forma electrònica?

Respostes

Sí, exclusivament a traves del Registre Electrònic Estatal.

Sí, a través del tràmit telemàtic corresponent, disponible a la seu electrònica de l’administració corresponent.

No, atès que no està obligat, ho ha de fer sempre presencialment en paper.

Només si està donat d’alta a Cl@ve.

Realimentació

Qüestió

13. La CAIB disposa de portal de dades obertes?

Respostes

Vertader.

Fals.

Realimentació

Qüestió

14. Una empresa pot presentar uns sol·licitud de subvenció de forma presencial en una oficina de registre?

Respostes

Només si la empresa té menys de 10 empleats, o es tracta d’un autònom.

Sí, perquè només les administracions públiques estan obligades a emprar mitjans digitals, per a les empreses privades és opcional.

No, s’ha de relacionar amb l’administració obligatòriament de forma digital.

Sí, excepcionalment, sempre que adjunti un justificant de la FNMT conforme disposa de certificat electrònic, i en el futur es comprometi a fer telemàticament la resta de tràmits del procediment.

Realimentació

Qüestió

15. Si el representant d’una empresa es presenta en una oficina d’assistència en matèria de registre i vol presentar una sol·licitud, en paper, en nom de l’empresa i dirigida a una altra administració pública, està actuant correctament?

Respostes

No, perquè les empreses són persones jurídiques i estan obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques i ho hauria de fer mitjançant el tràmit concret de la seu electrònica o una instància genèrica habilitada a tal efecte.

Si, perquè ell és una persona física i, com a tal, pot presentar en paper qualsevol sol·licitud de forma presencial i en paper.

Si, perquè l’administració destinatària ho rebrà en format electrònic una vegada que la receptora inicial ho hagi digitalitzat i remès mitjançant el Sistema d’Interconnexió de Registres (SIR), i, pel que fa al procediment, l’empresa s’hauria relacionat electrònicament amb l’administració destinatària.

No, perquè hauria d’haver anat directament a les oficines d’assistència en matèria de registre de l’administració pública destinatària.

Realimentació

Qüestió

16. Si imprimim un document signat amb Autofirma, quina validesa legal té el paper resultant?

Respostes

La mateixa que el document electrònic, ja que quan s’imprimeix s'afegeix un codi de barres que permet validar la signatura i comprovar que és correcta.

Com que ve d’un fitxer digital signat, té la mateixa validesa que el document electrònic signat.

Passa a ser una còpia simple, ja que la signatura digital desapareix amb la impressió.

En cap cas un paper té validesa legal, l'administració electrònica requereix que tots els documents siguin electrònics.

Realimentació

Qüestió

17. On pots donar-te d’alta en el sistema Cl@ve?

Respostes

Per internet, si ja disposes d’un certificat digital.

A les oficines de registre del Govern de les Illes Balears.

A les oficines de la Delegació del Govern, de l’AEAT o de la Seguretat Social.

Totes les respostes anteriors són correctes.

Realimentació

Qüestió

18. Què no et permet Cl@ve com a ciutadà espanyol?

Respostes

Disposar d’un sistema d’autenticació únic per a la major part dels serveis de les administracions públiques estatals.

Poder accedir a serveis mitjançant certificat electrònic (com el DNI-e),o bé, una clau concertada (PIN-24), o bé, un usuari i contrasenya.

Signar electrònicament peticions en línia si el tràmit telemàtic disposa de Cl@vefirma integrat.

Accedir anònimament a la realització d’un tràmit telemàtic.

Realimentació

Qüestió

19. Quina afirmació és certa respecte del certificat d'un DNI-e i un certificat electrònic d'empleat públic?

Respostes

El certificat electrònic d’empleat públic no caduca mai mentre que el del DNI-e sí.

El DNI-e indica el número de DNI de l’empleat públic, mentre que el certificat d’empleat públic no indica el DNI, però sí el teu codi d’usuari corporatiu.

Ambdós certificats poden ser emprats per signar electrònicament com a empleat públic.

El certificat electrònic d’empleat públic conté la condició d’empleat públic indicant, almenys, de quina administració pública n’és empleat.

Realimentació

Qüestió

20. Si una persona, amb DNIe, vol que un familiar la representi en tots els procediments administratius de qualsevol administració pública, com ho pot fer?

Respostes

Donant d’alta un apoderament apud acta vàlid per a totes les administracions públiques en el Registre Electrònic d’Apoderaments interoperable telemàticament amb el seu DNI-e i que permet a totes les administracions públiques consultar aquest apoderament.

Donant d’alta un apoderament apud acta en el Registre Electrònic d’Apoderaments interoperable presentant-se físicament amb el seu familiar davant qualsevol administració pública adherida a aquest Registre.

Fent un poder notarial a aquest efecte i que el seu familiar el presenti cada vegada que realitzi una actuació administrativa.

Totes les respostes anteriors són correctes.

Realimentació