Omet navegació

1.3.2. Secció lateral

Mòdul de publicació

Permet establir la visibilitat i les dates de publicació i caducitat del procediment. A més, proporciona els botons necessaris per actuar en el procediment (vegeu l'apartat 1.2.1.5 de la unitat 3.1).

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Estat

Camp requerit

Permet controlar l'estat de visibilitat del procediment. Els seus valors són públic, intern i en reserva.

Data de publicació

Permet establir la data d'entrada en vigor del procediment. Si s'emplena aquest camp amb una data posterior a l'actual, el procediment no es publicarà fins que no arribi la data i l'hora especificades. El format del camp és: dd/mm/yy hh:mm.

Data de caducitat

Permet establir la data de final de vigència del procediment. El format del camp és: dd/mm/yy hh:mm.

Imatge

Publicació

Publicació de procediment administratiu

 

Mòdul de públic objectiu

Mitjançant aquest mòdul es pot segmentar el públic a qui s'adreça el procediment administratiu. Es tracta d'un mòdul obligatori; per tant, s'ha d'especificar com a mínim un públic objectiu destinatari del procediment.

Per definir les relacions amb el públic objectiu destinatari, simplement s'ha de fer clic al botó «Gestiona públics objectiu» i marcar o desmarcar els elements que s'hi volen relacionar.

Públic objectiu

Llista de públics objectiu

Públics objectiu relacionats

Mòdul de tràmits

Des d'aquest mòdul es poden gestionar els tràmits en què es desglossa un procediment administratiu. Cal recordar que qualsevol procediment ha de tenir com a mínim un tràmit d'inici per poder publicar-se.

El mòdul permet fer les operacions d'edició (fent clic al nom del tràmit), d'esborrat (utilitzant la creu vermella Esborrar i de creació de nous tràmits (mitjançant el botó «Gestiona tràmits»).

Tràmits

A continuació, es descriuen els camps que es poden emplenar per informar d'un tràmit administratiu.

Subsecció de dades del tràmit

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Nom del tràmit

Camp requerit

Nom identificatiu del tràmit.

Clau primària

Codi numèric únic que assigna automàticament l'aplicació.

Requisits

Camp requerit

Condicions que cal complir per fer el tràmit.

Documentació que cal presentar

Documentació que s'ha d'aportar a l'Administració per fer el tràmit.

Termini màxim

Camp requerit

Període màxim durant el qual es pot presentar documentació associada al tràmit.

Òrgan competent per tramitar

Camp requerit

Òrgan administratiu encarregat de la tramitació.

Observacions

Qualsevol comentari que afecti el tràmit i que no s'hagi introduït en els camps prevists.

Imatge

Dades

Dades principals del tràmit

 

Subsecció de canals per presentar el tràmit

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Presencial

Marca si el tràmit és presencial o no.

Telemàtic

Marca si el tràmit és telemàtic o no.

URL de tràmit telemàtic extern

URL de tramitació telemàtica del tràmit en cas que no sigui gestionat per la plataforma telemàtica del govern.

Identificador de tràmit telemàtic

Si el tràmit es pot tramitar telemàticament mitjançant la plataforma SISTRA, s'ha emplenar aquest camp amb l'identificador telemàtic que assigni aquesta plataforma.

Versió del tràmit telemàtic

Versió del tràmit de la plataforma de tramitació telemàtica SISTRA.

Imatge

Canals per presentar el tràmit

Canals per presentar el tràmit

 

El tràmit pot ser presencial, telemàtic o ambdós alhora.

  • Si el tràmit és presencial, és obligatori crear un model de sol·licitud.
  • Si el tràmit és telemàtic, hi ha dues opcions:

1. Emplenar el camp «URL tràmit telemàtic extern».
2. Emplenar els camps «Identificador tràmit telemàtic» i «Versió tràmit telemàtic». Aquesta segona opció només és possible si el tràmit es fa mitjançant la plataforma SISTRA.

  • Si el tràmit pot ser tant presencial com telemàtic, s'ha de crear un model de sol·licitud i triar una de les dues opcions del tràmit telemàtic.

NOTA IMPORTANT:

En el cas que el tràmit sigui només telemàtic, només es pot triar una de les dues opcions, és a dir, emplenar el camp «URL tràmit telemàtic extern» o emplenar els camps «Identificador tràmit telemàtic» i «Versió tràmit telemàtic».

La pantalla de tràmits també disposa d'un conjunt de mòduls laterals que tot seguit es descriuen.

Mòdul de publicació del tràmit

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Data de publicació

Camp requerit

Permet establir la data d'entrada en vigor del tràmit. Si s'emplena aquest camp amb una data posterior a l'actual, el tràmit no es publicarà fins que no arribi la data i l'hora especificades. El format del camp és: dd/mm/yy hh:mm.

Fase del procediment

Fase en la qual es troba el tràmit en el procediment administratiu (inici, instrucció o finalització).

Data d'inici

Camp requerit

Permet establir la data en què s'inicia el tràmit i, per tant, el ciutadà pot fer actuacions respecte a aquest. El format del camp és: dd/mm/yy hh:mm.

Data de tancament

Permet establir la data d'acabament de la vigència del tràmit. El format del camp és: dd/mm/yy hh:mm.

Imatge

Publicació del tràmit

Publicació del tràmit

Una vegada que s'ha desat el tràmit, l'aplicació facilita tres mòduls laterals més associats al tràmit (taxes, models de sol·licitud i documentació relacionada amb el tràmit).

Mòdul de taxes

Si a la pantalla principal del procediment se selecciona taxa, una vegada que es dona d'alta el tràmit apareix el mòdul de taxes, que permet introduir les taxes associades al tràmit.

taxes

Pitjant el botó «Afegeix taxa», surt la pantalla per emplenar els camps propis de la taxa:

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Codi

Camp requerit

Identificador únic de la taxa.

Descripció

Descripció de la taxa associada al tràmit.

Forma de pagament

Camp requerit

Mecanismes de pagament habilitats per satisfer la taxa.

Imatge

Taxes del tràmit

Taxes del tràmit

En haver emplenat els camps, si es fa clic al botó «Guarda», apareix la taxa a la pantalla de tràmits.

Mòdul de models de sol·licitud

Aquest mòdul permet afegir els models de sol·licitud necessaris per fer el tràmit.

Models de sol·licitud

Pitjant «Afegeix formulari», surt la pantalla per emplenar el model de sol·licitud:

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Títol

Camp requerit

Nom del document.

Descripció

Descripció del contingut del document.

Arxiu

Arxiu físic relacionat.

Imatge

Models de sol·licitud

Models de sol·licitud

 

En aquest mòdul es pot definir el document en múltiples idiomes mitjançant els enllaços multiidioma que hi ha a la part superior del formulari. Una vegada introduïdes les dades, si es fa clic al botó «Guarda!», apareix el formulari a la pantalla de tràmits. És obligatori especificar el model de sol·licitud per poder publicar el tràmit.

Mòdul de documentació relacionada amb el tràmit

En aquest mòdul es pot introduir tota la documentació complementària que sigui d'interès per dur a terme el tràmit.

documentació relacionada amb el tràmit

Pitjant el botó «Afegeix document», surt la pantalla per emplenar el document, que és idèntica a la del formulari. En haver emplenat els camps sol·licitats i en haver guardat les dades, surt la pantalla amb els documents del tràmit.

Tipus de procediment

Indica la temàtica del procediment. Mitjançant aquest selector, és possible segmentar el catàleg de procediments i facilitar la cerca al ciutadà. És obligatori especificar el tipus de procediment per donar-lo d'alta.

Tipus de procediment

Mòdul documents relacionats

Amb aquest mòdul es poden introduir documents que puguin ser d'interès en el procediment administratiu, amb independència de la tipologia (textuals, imatges, sons, etc.). Per donar d'alta un document, s'ha de fer clic a «Afegeix document».

documents relacionats

CAMP

REQUERIT

DESCRIPCIÓ

Títol

Camp requerit

Nom del document.

Descripció

Descripció del contingut del document.

Arxiu

Arxiu físic relacionat.

Imatge

documents relacionats

Documents relacionats

Si es disposa d'un document específic per a cada idioma, cal emplenar aquesta informació per a cada un mitjançant els enllaços disponibles a la part superior de la pantalla.

Un cop emplenats els camps, s'ha de fer clic al botó «Guarda!» per poder tenir el document relacionat amb el procediment.

Mòdul de matèries

Aquest mòdul permet agrupar les informacions disponibles al portal web per temes. Així es presenta una navegació alternativa pel portal per mitjà de matèries o temes en comptes de la navegació tradicional, en què la informació s'estructura segons l'arbre jeràrquic de les unitats orgàniques que formen el Govern.

Per això, quan es crea un procediment, és important establir la relació que aquest té amb una o unes quantes matèries, atès que d'aquesta manera quan es navega pel portal s'aconsegueix que la informació creada aparegui organitzada segons aquest criteri.

Per relacionar una matèria amb un procediment, s'ha de fer clic a «Gestiona matèries». A continuació, s'han de seleccionar una o unes quantes matèries de la llista i s'ha de fer clic al botó «Finalitza». Per acabar, apareix la pantalla principal de la unitat administrativa amb les relacions creades.

Matèries relacionades

Llista de matèries relacionades

Matèries relacionades seleccionades

Per eliminar la relació, només s'ha de desseleccionar la matèria de la llista.

Mòdul de normativa

És el conjunt de disposicions que regulen o suporten el servei o acte administratiu del procediment. Per poder relacionar una norma amb el procediment, aquesta s'ha d'haver introduït prèviament en la base de dades.

Normativa del procediment

Per annexar una normativa a un procediment, es fa clic al botó «Gestiona normatives» i apareix un cercador de normatives:

Cercador de normatives

Per cercar una normativa, s'ha d'emplenar algun dels tres camps de cerca: el títol, que cerca el conjunt de paraules introduïdes en el camp en el títol de la norma; la data d'aprovació de la norma, o la data de publicació del butlletí. Si no s'estableix cap filtre i es fa clic al botó «Cercar», apareixen totes les normes associades a la unitat administrativa de la qual depèn el procediment.

Cercador de normatives

En seleccionar el títol de la normativa, s'afegeix a la part dreta de la pantalla per dur-ne el control. En qualsevol moment se'n pot eliminar una en concret pitjant la creu vermella Elimina corresponent.

Una vegada que s'ha afegit la normativa que interessa, es pitja el botó «Finalitza» i es torna a la pantalla principal, en què apareix el menú que hi ha a continuació amb les normatives seleccionades.

Normativa seleccionada

Per afegir o eliminar normatives, només s'ha de fer clic a «Gestiona normatives», de manera que es torna a la pantalla anterior per poder gestionar les normatives.