7. Publicitat i mitjans de comunicació
La Llei, en els articles 59 i 60, estableix una distinció pel que fa a l’activitat dels mitjans de comunicació. En primer lloc, i fent referència al conjunt de tots els mitjans de comunicació l’activitat dels quals estigui sotmesa a l’àmbit competencial de les administracions públiques de les Illes Balears, s’estableix que sota cap pretext no poden emetre cap contingut que presenti persones com a inferiors o superiors en dignitat humana en funció del seu sexe, ni com a simples objectes sexuals. Tampoc no poden difondre continguts que justifiquin o banalitzin la violència contra les dones, o la incitin. Respecte dels mitjans de comunicació de titularitat pública, la llista de prohibicions s’amplia amb un seguit de deures, que també es fan extensibles als mitjans de comunicació social:
|
En referència a la publicitat, es considera il·lícita tota aquella que comporti una conducta discriminatòria, i es prohibeix directament la realització, l’emissió i l’exhibició d’anuncis publicitaris que presentin les persones com a inferiors o superiors en dignitat humana en funció del seu sexe, orientació sexual o identitat sexual, o com a simples objectes sexuals; també es prohibeixen els que justifiquin o banalitzin la violència sexual, o la incitin. La Llei faculta l’Institut Balear de la Dona a sol·licitar a l’empresa anunciant la cessació i la rectificació de la publicitat. Però no només aquesta entitat, sinó que també ho pot fer, així com adoptar les mesures que pertoquin a fi que es compleixi la legislació, el Consell Audiovisual de les Illes Balears.
Atesa la importància en aquests temps actuals, i la seva incidència dins la societat, la Llei dedica un article, el 63, a regular l’ús de les noves tecnologies i la societat de la informació. Aquestes noves eines s’han d’anar acollint seguint criteris d’igualtat, i han de promoure la participació de les dones en la construcció de la societat de la informació i del coneixement, promovent el disseny i la creació de productes digitals d’autoria femenina vinculats a la innovació i la creació de continguts que responguin a les necessitats i als interessos de les dones. A més, s’ha de garantir que en els seus continguts no es faci un ús sexista del llenguatge i que el contingut no sigui sexista.