Les persones físiques poden triar relacionar-se (tant en la presentació com en la recepció d'informació) amb l'administració de manera presencial o electrònica. En qualsevol moment poden canviar la seva decisió i passar de relacionar-se d'una manera a l'altre.
D'altra banda, han de relacionar-se obligatòriament de manera electrònica amb l'administració (tant en la presentació com en la recepció d'informació) els següents:
-
Persones jurídiques (empreses, associacions, fundacions, etc.)
-
Entitats sense personalitat jurídica.
-
Els que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix col·legiació obligatòria, per als tràmits que es duguin a terme en exercici d'aquesta activitat.
-
Els que representen un interessat obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració.
-
Els empleats de les administracions públiques per als tràmits i les actuacions que es facin amb aquestes per la seva condició d'empleat públic.
No obstant això, l’Administració podrà establir també l’obligació de relacionar-se de forma electrònica amb determinats col·lectius de persones físiques que, per determinats motius (econòmics, capacitat tècnica, coneixements, etc.), es consideri que tenen accés i disponibilitat als mitjans electrònics necessaris.