Omet navegació

1. Todoist

Todoist,es una aplicació multiplataforma que permet gestionar les teves tasques de manera senzilla, àgil i visual seguint la metodologia GTD. Una app que malgrat portar anys al mercat, les seves darreres actualitzacions amb millores en la gestió de projectes en els comptes premium i de negocis de l’han convertit en un referent davant els seus competidors.

Com hem dit, Todoist és un gestor de tasques multiplataforma amb un disseny bonic, que et permet gestionar la teva productivitat en el dia a dia de manera senzilla, intuïtiva i còmoda. una de les coses bones que té aquesta aplicació és precisament això, la seva senzillesa d´us que et permet començar utilitzar-la amb total de comoditat des del primer dia.

Un altre els seus punts a favor és que té suport per a la gran majoria de plataformes del mercat: aplicacions per a Ios i Android, para Smartwatch dels dos sistemes, per a Windows i MacOS, plugins per Chrome, Firefox i Safari i fins i tot aplicacions que integren en Outlook o Gmail. Això et dóna una flexibilitat enorme l’hora de gestionar o crear noves tasques.

Todoist et permet una organitzar les teves tasques per projectes. pots crear nous projectes o subprojectes i assignar tasques i subtasques a un cada. pots fer-lo tant a nivell personal , amb projectes de com “compres” o “recordatoris”, però també pots gestionar els teus projectes professionals, compartint les tasques amb altres usuaris.

El sistema de pagament és Freemium, es a dir, el seu ús és gratuït, però per accedir a determinades funcions has comprar un compte premium o de negoci. en aquest sentit, els comptes premium et donen accés a funcions diverses extres, que et donen un plus més de productivitat, com per exemple, poder: afegir etiquetes i recordatoris en cada tasca, crear de notificacions basades en geolocalització, afegirr tasques reenviant correu electrònic al teu compte de Todoist o poder adjuntar arxius o comentaris a les tasques.

El compte de negocis està pensat per a la gestió amb equips i es factura per usuaris. Té totes les funcions extres del compte premium però amb suport prioritari, gestió de factures, seguiments d’inicis de sessió, etc.

Aspectes interessants de Todoist

És inevitable no complim les dates que ens hem fixat per acabar una tasca. Todoist et permet de forma molt senzilla programar, de nou, la data final. El primer és que Todoist mateix, ens suggereix una data, i això ho fa base al que aprèn de els nostres hàbits. Però a més ens proporciona enllaços ràpids per assignar fàcilment altres dates.

A més a més de fixar una data a una tasca, Todoist, també et permet fixar dates de venciment periòdiques. Evidentment això és molt interessant per a determinades activitats tedioses que tenim que fer de forma repetitiva, i que de forma reiterada solem oblidar.

Una altra característica interessant de todoist és que et permet assignar prioritats a les tasques. I és que al final, no totes les tasques tenen la mateixa importància, encara estiguin posades en la llista següent.

Té recordatoris i comentaris per cada tasca. Encara que aquestes dues característiques són Premium, són realment interessants.

Els comentaris, tant en tasques com en projectes et permeten pujar: afegir notes i arxius. D’aquesta manera, en el moment de fer la tasca, el tindràs disponible, i no tindràs que anar cercant-lo.

I els recordatoris, són claus per no tenir-te de preocupar per determinat un esdeveniment. Todoist ja s’encarrega de avisar-te de aquestes coses que et preocupen.

I per acabar, una cosa molt interessant que té Todoist són les integracions que ens permet comunicar les nostres llistes de tasques amb una vintena d’aplicacions.

Avantatges

  • Disseny. És neta, senzilla i intuïtiva. Això pot semblar trivial, però per utilitzar una eina i acostumar-nos a ella ha d’entrar primer pels ulls, ser atractiva i estar molt ben dissenyada perquè t’animis a utilitzar-la a diari.
  • Multiplataforma. El fet de poder: afegir un widget a Outlook o Gmail i anar afegint tasques a mesura que gestiones els teus correus, i poder reenviar-los a l’eina per afegir noves tasques automàticament, o poder gestionar des del mòbil amb la seva aplicació o al navegador mitjançant el plugin, et permet organitzar-te d’una manera súper àgil.
  • Motivació. L’anomenen Karma i no es una altra cosa que la ludificació aplicada a la productivitat. Un sistema de punts que t’anima a anar completant les tasques per anar pujant el teu nivell de Karma. No és una funcionalitat indispensables, però sobre tot a l’hora de començar, s’agraeix.