Omet navegació

3. Asana

Asana se estructura tot en base a projectes. Com a account managers de cerca de pagament, cada client estarà configurat com un projecte, al què li assignarem les diferents tasques que anem generant amb una data límit o “due data”.

3.1. Espais de treball

Els espais de treball o equips, estan formats per un conjunt de persones que col·laboren en els projectes. Asana permet treballar fins equips de quinze persones en la seva versió gratuïta. Esta segmentació és interessant ja que cada espai de treball pot correspondre amb un departament dins de l’agència, per exemple: disseny, desenvolupament web, etc.

Crear-los és tan senzill com clicar a la imatge del teu avatar, a More> Create new Workspace.

Gestió de projectes amb Asana

3.2. Projectes

Una vegada hem creat un espai de treball, podem començar: afegir la projectes a la barra lateral de l’esquerra:

Creació de projectes a Asana

3.3. Tasques

Quan s’accedeix a cada projecte, es poden començar una assignar tasques, aquestes es poden organitzar per treballar per seccions, això és ideal per separar les àrees d’un projecte.

Gestió de tasques amb Asana

Cada tasca pot ser assignada una diversos membres de l’equip. I és possible assignar dates que apareixeran al calendari.

3.4. Comunicació amb l’equip

Asana també permet enviar missatges als membres de l’equip.

Comunicació en projectes amb Asana

3.5. Progressió dels projectes

A nivell de projecte, Asana recull a la pestanya Progress una gràfica per mesurar l’evolució del projecte, en funció de la quantitat de tasques que s’han completat i les que no. Podent  a més afegir notificacions per enviar-les als membres de l’equip.

Progressió dels projectes amb Asana

3.6. Conclusió

Avantatges

  • Maneig global. No es necessita crear un projecte per començar a afegir tasques (com en altres aplicacions). Hi ha un botó a la part superior que permet afegir tasques, projectes o converses on siguis que estiguis. Fins i tot pots instal·lar aquesta extensió per al navegador per afegir tasques des de fora de Asana.
  • My tasks, Inbox i Dashboard. My Tasks organitza totes les teves tasques per projecte, data o altres criteris. Inbox és un centre de notificacions que t’avisa si t’ han respost un comentari, completat una tasca que vares assignar o de la que ets seguidor. I Dashboard et mostra un resum dels projectes que triïs, així d’un cop d’ull sabràs quins estan estancats, quins van bé, etc.
  • Subtasques il·limitades. Pots crear il limitats subnivells de tasques i assignar qualsevol subtasca a usuaris específics.
  • Veure el que fa el teu equip. Pots veure totes les tasques de cada membre del teu equip a través de tots els projectes.

Desavantatges

  • Corba d’aprenentatge. Hi ha que prendre un temps per entendre-ho, a l’inici pot ser confús veure tantes opcions i trobar el millor flux de treball.
  • Dreceres de teclat. Que s’agraeix que una aplicació inclogui dreceres però els de Asana no són els millors.
  • No es pot filtrar dins de projectes.
  • No es pot canviar el tipus de projecte. Pots crear projectes de llista o de tauler, lamentablement no hi ha manera de convertir-los desprès de creats.