![]() |
Ara que ja coneixes la importància què té una bona comunicació, avalua el teu nivell d’escolta activa. |
5.2 Autoavaluació: test d'escolta activa
| SI | NO | |
|---|---|---|
| 1. Si m’adon d’allò que l’altre em vol demanar, m’hi avanç i li responc directament, per estalviar temps. | ||
| 2. Mentre escolt un altre m’avanç en el temps i començ a pensar la resposta. | ||
| 3. En general procur fixar-me en el que està expressant l’altra persona, sense considerar com ho està dient. | ||
| 4. Mentre escolt, dic coses com “uhm”, “t’entenc…” per fer saber a l’altre que li estic prestant atenció. | ||
| 5. Pens que a la majoria de les persones no els importa que les interrompi, sempre que les ajudi amb els seus problemes. | ||
| 6. Mentre escolt altres persones em deman per què els deu ser tan difícil anar directament al gra. | ||
| 7. Davant una altra persona realment enfadada que ho està expressant, deixes que el seu empipament t’entri per una orella i et surti per l’altra. | ||
| 8. Si no comprenc allò que em diuen faig les preguntes necessàries per entendre-ho. | ||
| 9. Només discutesc amb les persones si sé positivament que tenc raó. | ||
| 10. Atès que ja he escoltat les queixes i les protestes que em diuen altres vegades, escolt però em deix dur per altres pensaments. | ||
| 11. El to que fa servir la persona em diu molt més que no les mateixes paraules. | ||
| 12. Si una persona té dificultats per dir-me alguna cosa l’ajud a expressar-se. | ||
| 13. Si no interrompés les persones de tant en tant no aturarien de xerrar en hores. | ||
| 14. Quan em donen tanta informació que supera la meva capacitat per retenir-la, em supera i em dispers per no alterar-me. | ||
| 15. Només discutesc amb les persones si sé positivament que tenc raó. | ||
| 16. Si una persona està molt enfadada el millor que puc fer és escoltar-la fins que descarregui tota la pressió. | ||
| 17. Si entenc el que em diuen em sembla redundant demanar-li per verificar. | ||
| 18. Si he tingut un discussió, esbroncada… amb una persona no puc evitar deixar de pensar en aquest episodi malgrat que hagi iniciat una nova conversa amb una altra. | ||
| 19. Responc a les persones en funció de la percepció que tenc de com se senten. | ||
| 20. Si una persona no sap dir-me amb exactitud el que vol de mi, no hi puc fer res. |
- Activitat
- Nom
- Data
- Puntuació
- Notes
- Reinicia
- Imprimeix
- Prem aquí
- Finestra nova
