Omet navegació

💻 1. El lloc de treball

Contingut

1.1 Política de taules i pantalles netes
1.2 Mesures de seguretat en context "paper 0"
1.3 Gestió de comptes, permisos i credencials
1.4 Bloqueig de l'estació de treball
1.5 Mesures de seguretat en dispositius propis
1.6 Mesures de seguretat en dispositius corporatius

Encara que no sembli possible, un dels principals escenaris on s’identifiquen més riscos en la seguretat de les dades és al nostre lloc de treball (despatx, sala tècnica, taula de l’oficina, sala de reunions, etc.). La nostra taula és el lloc on més hores passem i on, en conseqüència, més oblits es produeixen de manera quotidiana.
Quan estem en un escenari de teletreball els riscos poden ser més importants i cal minimitzar-los amb unes proteccions addicionals. S'implementen nous sistemes que milloren la seguretat de la xarxa sense comprometre la usabilitat de les persones usuàries. Però es fa imprescindible la generalització de l'ús d'eines corporatives que incorporen elements essencials de seguretat.

Qui no s'ha deixat alguna vegada el portàtil desbloquejat quan marxa a fer un cafè? Per aquest motiu, hem de tenir cura mentre treballem (i també quan no treballem) i seguir les bones pràctiques que us mostrem a continuació.