Omet navegació

2.2 LLICÈNCIES

  • En relació amb les llicències dels empleats públics, l’article 14.m) del TREBEP disposa que els empleats públics tenen dret a les vacances, descansos, permisos i llicències. Per tant, s’observa que considera de manera diferenciada els permisos de les llicències. Però aquesta és l’única vegada que esmenta les llicències en tot el text, sense que entri a regular-ne cap, ni a establir cap limitació que es pogués derivar del seu caràcter bàsic, en una possible regulació autonòmica.
  • Per una altra banda, la nostra Llei 3/2007 sí que regula les llicències en l’article 118.4 (realització d’estudis sobre matèries directament relacionades amb les funcions que s’exerceixen i l’interès particular) i la llicència especial per a assumptes propis de l’article 16 del Decret llei 5/2012.
  • Atès que el TREBEP no regula cap llicència i que aquest dona la possibilitat d’atorgar llicències, es considera que la seva regulació i la seva concessió no són contràries al TREBEP i es poden continuar regulant.
  • La resta de llicències que preveu l’article 118 de la nostra Llei 3/2007 estan subsumides en els permisos que ja s’han estudiat, perquè preveuen uns supòsits de fet que ja estan regulats com a permisos en els articles 48 i 49 TREBEP, de manera que estan desplaçades per aquesta normativa bàsica estatal.
  • Excepció de això és la llicència per malaltia de l’epígraf d), que va ser derogada expressament per normativa autonòmica (disposició derogatòria única del Decret llei 10/2012, que deroga expressament els apartats 2 i 3 de l’article 21 del Decret 47/1995, que regulaven la llicència per malalties de durada no superior a 3 dies.
    Per tant, ara ja no es té dret a tenir una llicència (com a tal) retribuïda en les situacions d’absència per simple indisposició. Diferent és que una situació de fet d’una indisposició de durada inferior a 4 dies doni dret a cobrar el 100 % de les retribucions en determinades circumstàncies (com ja es veurà més endavant, en parlar de jornada i horari); com a llicència, però, no existeix.
  • En conclusió, per a la resta de llicències que no estan subsumides dins els permisos sí que es pot entendre que resten en vigor, malgrat que no estiguin recollides pel TREBEP.
  • Així, es tracta de dues llicències que estan desenvolupades en l’apartat sisè de l’annex 1 de l’Acord i una altra que va ser introduïda amb el Decret llei 5/2012 abans esmentat, amb una vigència d’un any, però que ha estat aprovada des de llavors, també amb vigència anual, amb cada llei anual de pressuposts generals de la CAIB:
    1. ASSUMPTES PROPIS.
    2. ESTUDIS.
    3. ESPECIAL PER A ASSUMPTES PROPIS.