Omet navegació

4.1. Del grup de treball a l'equip eficaç. Les 5C's

Què és el treball en equip i com afecta al servei de qualitat?

El treball en equip implica un grup de persones treballant de manera coordinada en l'execució d'un treball, en el nostre cas, dispensar un servei de qualitat a la ciutadania.

L'equip respon del resultat final i no cadascun dels seus membres de forma independent.

Cada membre està especialitzat en una àrea determinada que afecta al servei que es pretén dispensar a l'usuari.

Cada membre de l'equip és responsable d'una comesa i només si tots ells compleixen la seva funció serà possible donar un servei de qualitat a la ciutadania.

El treball en equip no és simplement la suma d'aportacions individuals. Un grup de persones treballant juntes en la mateixa matèria, però sense cap coordinació entre ells, en la que cada un realitza el seu treball de forma individual i sense que li afecti el treball de la resta de companys, no forma un equip.

Un treball ben fet és el que permet que hi hagi companyonia i treball en equip en l'Organització on presti els seus serveis. A més, el treball en equip pot donar molt bons resultats, ja que normalment estimula l'entusiasme perquè surtin bé les tasques encomanades.

Quins són els components del treball en equip? Les 5C's.

El treball en equip es basa en les anomenades «5C»

Complementarietat: cada membre domina una secció determinada del servei. Cada secció és vital per aconseguir l'objectiu principal.
Coordinació: tots els membres, amb un líder al capdavant, han d'actuar de manera organitzada.
Comunicació: és vital mantenir una bona i fluida comunicació entre tots els integrants de l'equip. És essencial per a la coordinació d'actuacions individuals.
Confiança: la confiança és el pilar fonamental sobre el qual s'enforteix el treball en equip. Honestedat, franquesa, fermesa i respecte són qualitats que han d'existir i que posaran l'objectiu de l'equip i per tant el servei de qualitat a la ciutadania per damunt dels interessos i ego personal.
Compromís: cada membre ha d’estar compromès amb l'objectiu principal de donar un servei de qualitat a la ciutadania, assegurant aportar el millor de si i posar tot el seu esforç per aconseguir-ho. Això és més que col·laboració.