4. Desenvolupament d'habilitats per facilitar el treball en equip i l'atenció ciutadana
Tota empresa o organització ha de considerar seriosament el treball en equip, no només com una cosa que es pot practicar puntualment, sinó com una pràctica habitual i ben coordinada.
Quan en l'Administració Pública s'aconsegueix un treball en equip real, s'obté una millora dels procediments que afecten directament la satisfacció de la ciutadania. També ajuda a crear un ambient de treball amigable i distès que té un impacte positiu en l'estat d'ànim dels membres de l'equip i del personal de l'Administració.
Estudis relacionats amb la seguretat i la salut en el treball, han demostrat que l'estat d'ànim del personal es veu notablement millorat quan treballen al costat de companys, en especial quan aconsegueixen complir tasques o metes proposades.
En aquest mòdul s'exposaran aquelles característiques que ha de fomentar una organització que pretengui aconseguir un treball en equip efectiu, així com les habilitats que han de desenvolupar els seus membres.