Omet navegació

Organització i planificació de les tasques durant el teletreball

Gestió del temps

  • No treballis en pijama. Vestir-te adequadament augmentarà el teu sentit d'assoliment i autoconfiança.

  • Mantingues els horaris de treball habituals i les rutines prèvies al teletreball: rentar-te, vestir-te, esmorzar, etc. Així mateix, seria recomanable invertir l'estalvi de temps originat per la desaparició del desplaçament per incrementar les hores de son o fer exercici físic.

  • Organitza’t el temps: marca un horari de treball diari que et permeti mantenir l'atenció en el treball.

  • Planifica’t el dia amb ajuda d’una agenda. L’ideal és dedicar-hi els primers cinc minuts de la jornada o, si no, els cinc darrers (per planificar l’endemà).

  • Planifica un horari per als àpats, per hidratar-te i per a petits moments de desconnexió.

  • Prioritza las tasques segons la matriu d'urgència i importància. 

  • Agrupa els temes relacionats entre si per aconseguir major eficiència en els temes importants.

  • Divideix les tasques en intervals d'entre 40 i 50 minuts, segons la complexitat, i planifica descansos entre elles d'entre 5 i 10 minuts.

  • Realitza petites pauses de tant en tant. Aprofita per fer estiraments, caminar pel teu domicili o canviar d'activitat.

  • Estableix temps límits per a les tasques i passa a la següent quan se superin les anteriors, llevat d'excepcions marcades per la importància o la urgència.

  • Estableix metes diàries. Les mateixes ens permeten ser més eficaços en treballs curts, ens motiven i ens estimulen en el dia a dia.

  • Dedica temps a l'organització de les carpetes digitals per tal de permetre un accés més ràpid a la informació. És recomanable dividir-les en Importants, Urgents o de repetició.

  • Digues NO a tot allò que ara no és més prioritari que el que estàs fent.

  • Evita la multitasca (realització de diverses tasques alhora).

  • Estableix franges horàries específiques per a la consulta del correu, telèfon, WhatsApp, etc. L'ideal és planificar-ne 2 o 3 a el dia i evitar-ne la revisió contínua.

  • Reserva un temps per gestionar imprevists.

  • Mantingues una comunicació constant amb els teus responsables i companys a través de videoconferències, telèfon i aplicacions internes.

  • Fomenta el coneixement dels teus bioritmes personals, per poder planificar les tasques que menys t’agraden quan estiguis millor, i les més agradables quan el rendiment sigui menor pel cansament.

  • Gestiona les emocions; cal intentar mantenir un estat d'ànim positiu que faci que generis emocions que et beneficiïn i augmentin el rendiment.

  • Estableix un horari de descans que et permeti dormir almenys 7 hores.

  • Planifica activitats d'oci un cop acabada la jornada laboral: practica aficions o exercici físic o comparteix moments amb les persones que tenguis al voltant.

  • Desconnecta i dedica't a la teva vida personal. És important que separis les dues facetes per mantenir l'equilibri.