Omet navegació

OBTENCIÓ DE LA DECLARACIÓ D’IDONEÏTAT EN ELS CASOS D’ADOPCIÓ, ACOLLIMENT O GUARDA AMB FINALITATS D’ADOPCIÓ

Es tracta d’un permís nou, introduït per primera vegada en l’Acord sobre condicions del treball.

El personal funcionari tindrà dret a absentar-se del lloc de treball per a l’assistència a les preceptives sessions d’informació i preparació i per a la realització dels preceptius informes psicològics i socials previs a la declaració d’idoneïtat, en els casos d’adopció o acolliment, o guarda amb finalitats d’adopció, prèvia justificació de la necessitat que les esmentades tècniques han de realitzar-se dins de la jornada de treball.

Normativa

Estatal

  • Article 48.e) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

Autonòmica

  • Apartat 6 del punt 3r de l’annex 1 de l’Acord del Consell de Govern de 14 de juliol de 2017 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 23 de juny de 2017 sobre condicions de treball, vacances, permisos, llicències i altres mesures de conciliació del personal funcionari representat en la Mesa Sectorial de Serveis Generals (BOIB núm. 86, de 15 de juliol).

Durada 

  • El temps necessari per a la seva realització

Termini per resoldre

  • 3 dies

Efectes del silenci

  • Estimatori

Observacions

S’ha de justificar prèviament la necessitat de dur a terme les esmentades sessions dins la jornada de treball.

Sol·licitud

  • A través del Portal de Serveis al Personal.
  • Model per imprimir i emplenar a mà.

Justificació

Document justificatiu previ de la necessitat de fer-les dins la jornada de treball i document justificatiu final d’assistència a les sessions.