Omet navegació

1. Relacions entre administracions públiques

 La Llei 40/2015 estableix l’obligació que les administracions públiques es relacionin entre si per mitjans electrònics:

3.1

  • Cada administració ha de facilitar l’accés de la resta d’administracions públiques a les dades de què disposin relatives als interessats, especificant les condicions, els protocols i els criteris funcionals o tècnics necessaris per accedir a les dades esmentades amb les màximes garanties de seguretat, integritat i disponibilitat.

  • La disponibilitat d’aquestes dades es limita estrictament a les que són requerides als interessats.

  • Les administracions (locals, autonòmiques, estatals i europees) han d’adoptar les mesures necessàries i han d’incorporar en els seus àmbits respectius les tecnologies necessàries per possibilitar la interconnexió de les seves xarxes amb la finalitat de crear una xarxa de comunicacions que interconnecti els sistemes d’informació de les administracions públiques i permeti l’intercanvi d’informació i serveis entre aquestes. Aquestes tecnologies hauran de complir:

    • L’Esquema Nacional d’Interoperabilitat (ENI) que comprèn el conjunt de criteris i recomanacions en matèria de seguretat, conservació i normalització de la informació, dels formats i de les aplicacions que han de tenir en compte les administracions públiques per prendre decisions tecnològiques que garanteixin la interoperabilitat.

    • L’Esquema Nacional de Se guretat (ENS) que té per objecte establir la política de seguretat en la utilització de mitjans electrònics en l’àmbit d’aquesta Llei, i està constituït pels principis bàsics i requisits mínims que garanteixin adequadament la seguretat de la informació tractada.