Un incident és qualsevol situació en la qual les eines mitjançant les quals es poden fer els processos de negoci (activitat habitual diària) es veuen degradades o, fins i tot, sense possibilitat d’operació.
Alguns exemples:
- Pèrdua de dispositiu, en cas de pèrdua o robatori.
- Pèrdua de credencials.
- Virus.
Un dels aspectes clau per garantir l’èxit de la gestió i la solució dels incidents és la rapidesa amb què es detecten i es notifiquen les incidències. Per això cal conèixer, en primera instància, quan s'experimenta una incidència, saber amb qui cal posar-se en contacte i per quin canal.
En cas d’incident de ciberseguretat s’ha de desconnectar de la xarxa el mitjà tecnològic i notificar-ho al Servei de Suport Informàtic (Helpdesk) específic pels usuaris de la xarxa i les aplicacions corporatives, de la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic. En cas de pèrdua o robatori d'un dispositiu digital d'ús habitual, a més, s’ha de presentar una denúncia davant dels cossos de seguretat i, si es tracta d'un dispositiu digital corporatiu lliurar-ne una còpia a l’organisme competent.
Un cop l’afectat hagi presentat la comunicació i/o denúncia, els responsables TIC podran prendre les mesures adients per protegir la informació dels dispositius digitals (per exemple, l'esborrat de les dades dels dispositius).
Els dispositius corporatius han d’estar xifrats per tal de protegir la informació en cas de pèrdua o robatori.
Pots contactar amb el servei de Suport Informàtic per qualsevol d'aquests canals:
- Telèfon: 971 17 70 70
- Correu electrònic: Pots obrir una incidència enviant un correu electrònic a suport@caib.es. Rebràs una resposta automàtica amb un codi d'incidència (CAI) que et servirà per a fer el seguiment de la petició.
- Fax: També pots obrir una incidència per fax al 971 17 68 68