Glossari
Conceptes
Conducta ètica professional i del lloc de treball
Comportament professional que integra els valors bàsics d’imparcialitat, integritat i discreció que han de governar tots els aspectes de la conducta professional i en el lloc de treball.
Conducta ètica relacional
Comportament professional que integra els valors de cortesia, respecte i diversitat en el tracte amb els altres en l’Administració pública, tant pel que fa a les relacions internes com a les externes.
Direcció, motivació i desenvolupament de les persones
Capacitat per dirigir equips i aconseguir que les aportacions d’aquests contribueixin que l’organització aconsegueixi resultats.
Treball en equip i treball en xarxa
Capacitat per col·laborar en grups de treball naturals o definits i participar-hi, per tal d’assolir uns objectius comuns.
Comunicació, persuasió i influència
Capacitat per transmetre un missatge de manera estructurada, emprant un llenguatge d’acord amb la situació i la persona destinatària. Cal que l’emissor adapti el seu discurs a l’interlocutor per aconseguir més impacte. Capacitat per emetre les comunicacions escrites implícites en l’exercici de les seves funcions.
Orientació a la ciutadania
Comprendre les necessitats de la ciutadania. Orientar les polítiques i dur a terme accions per facilitar l’atenció de les seves demandes o necessitats, i també la seva relació amb l’entorn més immediat.
Visió estratègica
Capacitat per visualitzar cap on s’ha d’orientar l’organització. Tenir una visió a mitjà i llarg termini, de manera que s’identifiquin oportunitats i s’implementin i es reajustin accions per dirigir l’organització cap als objectius estratègics.
Planificació i organització
Capacitat per planificar les tasques, les accions i els projectes que s’han de desenvolupar, personalment o a càrrec de l’equip, per assolir uns resultats eficaços, és a dir, en el termini adequat, amb qualitat i emprant els recursos necessaris.
Orientació als resultats i orientació a la qualitat
Capacitat per orientar la feina a l’assoliment dels objectius amb la màxima qualitat i la menor despesa de recursos possible; en definitiva, amb l’eficàcia necessària per donar el millor servei a la ciutadania.
Anàlisi de problemes i presa de decisions
Capacitat per analitzar la situació de manera objectiva, explotar-ne les causes i cercar possibles alternatives de solució, per tal de triar la més adequada d’acord amb la situació, les possibilitats d’implementació, les conseqüències que se’n derivin i els riscs associats.
Flexibilitat i gestió del canvi
Capacitat per donar resposta a necessitats canviants, reajustant les prioritats i les funcions, i disposició a acceptar nous enfocaments i canvis, evolucionant d’acord amb les demandes de la societat.
Compromís amb el servei públic i l’organització
Compartir els principis i els valors de l’Administració pública i actuar amb coherència amb un mateix i amb l’organització.
Actualització professional i millora contínua
Capacitat i motivació per mantenir al dia el coneixement respecte a l’especialitat pròpia i cercar maneres que assegurin una millor qualitat del servei o producte.