10.1. Fases de gestió d’ingressos
Tot ingrés que s’imputa al pressupost de la Comunitat Autònoma, es realitza o bé directament a la caixa de la tresoreria, o bé mitjançant un document 046 o 048. En aquest document es troba un codi associat a una partida pressupostària. La gestió dels ingressos es realitza distingint entre:
- Ingressos per recaptat (CxI). S'ingressen i es contreuen al mateix temps. En general, model 046. Autoliquidacions, declaracions de liquidacions, etc...
- Ingressos per contret previ (CxP). Es tracta de drets a cobrar. Primer es contreuen i desprès s’ingressen. En aquests ingressos és bàsica la notificació i la seva data, tot i que afectarà als terminis de pagament en voluntària o ja en executiva. En general, model 048. Liquidacions. Notificacions. Liquidacions notificades.
Procés de liquidació pressupost d’ingressos:
Cr. Definitiu / Contret íntegre / Anul·lacions/ Contret líquid
(Contret líquid = Drets contrets – anul·lats – devolucions)
Procés de recaptació (execució dels drets):
Recaptació íntegra / Devolucions / Recaptació líquida / Pendent de cobrament
(Recaptació líquida = Recaptat –anul·lats – devolucions)
Drets pendents de cobrament final d’any: Contret líquid – recaptació líquida.