Omet navegació

4.2.1. Estructura dels estats de despeses dels ens del sector públic administratiu

Els crèdits continguts en els estats de despeses s’estructuren d’acord amb les classificacions següents:

Classificació Orgànica QUI: informa sobre qui gasta De 2 a 5 dígits
Classificació Funcional PER A QUÈ: informa sobre la finalitat De 1 a 6 dígits
Classificació Econòmica EN QUÈ: informa sobre com es gasta De 1 a 5 dígits
Classificació Territorial ON: es distingeixen les diferents illes 2 dígits
Classificació fons DFA: despeses finançament afectat 5 dígits

Pel que fa al capítol de despeses en inversions reals (capítol 6), s’hi ha d’incloure una classificació territorial per àmbits insulars i, si escau, per municipis. D’acord amb l’ordre de confecció dels pressuposts per a l’any 2018, també és obligatori la territorialització dels crèdits prevists en els articles 46 i 76, corresponents a transferències corrents i de capital a corporacions locals.

Orgànica

Funcional

Econòmica

Territorial

19 Secció
191 Centre Gestor
19601 Centre de cost
3 Grup de funció
31 Funció
315 Subfunció
315A Programa
315A01 Subprograma
4 Capítol
48 Article
480 Concepte
48000 Subconcepte
10 Mallorca, (excepte Palma)
11 Palma
20 Menorca
30 Eivissa
40 Formentera

Finalment es pot afegir la classificació del fons finalista (5 dígits): DFA.

Tenen el caràcter de despeses amb finançament afectat (DFA) les despeses pressupostàries que es financen, en tot o en part, amb uns recursos pressupostaris concrets i sota la concurrència d’una sèrie de condicions, com per exemple l’obligació de destinar els recursos a unes finalitats concretes. En cas de no realitzar la despesa amb aquesta finalitat, aquests recursos no es rebrien o s’haurien de reintegrar si s’haguessin rebut amb anterioritat.

Fons de contingència (art. 38 Llei 14/2014). En el pressupost de l’Administració de la Comunitat Autònoma s’hi ha d’incloure una secció pressupostària que, sota la denominació fons de contingència, s’ha de destinar, quan sigui procedent, a atendre necessitats inajornables, de caràcter no discrecional, no previstes en els pressuposts generals aprovats inicialment, i que es poden presentar al llarg de l’exercici. La llei de pressuposts generals de cada exercici ha de determinar la quantia de la dotació anual corresponent a aquest fons. Les despeses de caràcter discrecional, o les que s’haurien pogut preveure en el moment de l’elaboració dels pressuposts, no es poden finançar amb càrrec a aquest fons, i s’han de cobrir, si s’escau, amb càrrec a altres partides del pressupost de despeses.