Omet navegació

4. Retribució de les comissions de serveis a la Unió Europea

Les comissions de serveis de caràcter voluntari són un dels sistemes mitjançant els quals les administracions públiques poden proveir llocs de feina. Entre les modalitats de comissions de serveis de caràcter voluntari hi ha les comissions de serveis en altres administracions.

La normativa en matèria de funció pública de la Unió Europea preveu les comissions de serveis del personal funcionari i laboral dels estats membres a la Comissió Europea. Aquestes comissions de serveis s’articulen a través de tres programes: el programa d’experts nacionals en comissió de serveis (ENCS), el programa d’experts nacionals en formació professional (ENFP) i el programa Erasmus per a l’Administració pública.

La Unió Europea selecciona el personal per acomplir aquestes comissions de serveis mitjançant convocatòries públiques. La participació en aquestes convocatòries per part del personal funcionari i laboral es fa amb la interlocució de la Representació Permanent d’Espanya davant la Unió Europea (REPER).

Quan la Unió Europea selecciona un funcionari o una funcionària per dur a terme una d’aquestes comissions de serveis, allò que fa l’Administració de la CAIB és autoritzar-lo per dur a terme una comissió de serveis en altres administracions.

Durant el període en què la persona interessada està destinada a la Unió Europea:

a) Percep les retribucions amb càrrec a l'Administració de la CAIB.

b) Continua d'alta en el règim de previsió social corresponent (Seguretat Social o classes passives).

c) L’Administració de la CAIB ha d’assumir les cotitzacions establertes a càrrec de l’empresa i a càrrec de la persona treballadora.

S’ha de dir que aquests tres aspectes constitueixen les diferències principals respecte a d’altres comissions de serveis de personal funcionari de la CAIB en altres administracions, ja que és l’administració de destí la que es fa càrrec de les retribucions i cotitzacions al règim de previsió social d’aplicació.