Omet navegació

1.1. Gestió de Kanban amb Trello

Aplicarem Kanban amb l'eina Trello, que pel seu aspecte visual i la seva configuració és perfecta per poder aplicar aquesta metodologia. Com que és una eina col·laborativa, serveix tant per a desenvolupament de projectes propis com de grup. Es pot utilitzar des de qualsevol navegador web i també hi ha disponible l'aplicació en Android i en iOS i aplicació local en un equip.

En el web de Trello podem consultar un tauler públic amb exemples de tasques de diferents projectes i serveis que ens servirà d'inspiració per comprendre les diferents utilitats de Trello.

Per a més informació, visitau https://trello.com/ejemplosdeboards


També podeu trobar més taulers que us serveixin d'inspiració en la pàgina següent: https://trello.com/inspiringboards

No obstant això, en aquest curs aplicarem l'enfocament kanban al tauler per a la gestió de les nostres tasques. D'aquesta manera podem utilitzar Trello i kanban per:

  • Gestionar les peticions de canvi dels clients en el desenvolupament d'una aplicació.
  • Gestionar les tasques d'un departament en concret, per exemple, el de RH.
  • Gestionar les tasques d'un gestor de comunitats (community manager) o d'un bloguer.
  • Gestionar un projecte de decoració o reforma.
  • Gestionar les tasques derivades de l'organització d'un esdeveniment, viatge o casament.
  • Gestionar les tasques derivades del llançament d'un nou producte.

Las possibilitats són infinites, així que haureu de descobrir on encaixaria dins del vostre àmbit de treball. De moment podem pensar en l'enfocament de la gestió de tasques personals, per anar madurant i avançant en la idea d'estendre’l a un projecte col·laboratiu, on podrem aprofitar tot el potencial de Trello.

Amb Trello podem gestionar diversos taulers. Entenem per tauler la ubicació on anirem dibuixant les columnes corresponents o fases del flux de treball (llistes), en cadascuna de les quals podrem gestionar i organitzar les tasques organitzades en targetes. Les targetes ofereixen una perspectiva del flux de treball del projecte.

Aquest tauler respon a la faceta o al projecte personal o professional les tasques del qual es vol gestionar. Es poden tenir tants taulers com es vulguin organitzar.

Aquest exemple de tauler seria per a un projecte de redisseny de la cuina.