Omet navegació

1.5. Gestió de llistes

Les llistes corresponen als estats del flux de treball que hàgim definit per al projecte. Imaginem que es tracta d'un projecte personal, de la gestió de les nostres tasques personals. Llavors, seguint el model kanban, podríem crear les llistes següents:

  • «To do» (o «Coses per fer», o «Feines per fer»).
  • «Doing» (o «En procés», o «Feines en marxa»).
  • «Done» (o «Fet», o «Feines fetes»).

Per crear una llista, sempre s’ha d'estar dins d'un tauler i s’ha de seleccionar l'opció «Afegiu una altra llista».

Per exemple, cream una nova llista anomenada «Safata d'entrada», a la qual han d’arribar totes les tasques pendents de planificar. Llavors hi cream una nova tasca que serà «Establir horari curs», que tenim com a pendent.



Dins de cada llista aniran apareixent les tasques, i aquestes, segons l’estat de desenvolupament, es mouran d'una llista a una altra (d'una columna a una altra), d'esquerra a dreta (on finalment es donaran ja per completades).

Convé recordar que la metodologia kanban ens demana que establim el nostre límit de TEC (treball en curs; en anglès WIP, de work in progress). És a dir, quantes tasques podran conviure simultàniament en cadascuna de les columnes. Encara que en un primer moment establim un número atenent al tipus de servei, recursos o capacitats, la xifra podrà ajustar-se amb el temps en funció de la nostra experiència.

Una altra recomanació és que en el cas de la gestió de tasques de projectes, pot ser útil crear dues llistes més, que podríem anomenar així:

  • «En espera»: tasques que estan pendent d'una altra persona perquè es puguin reprendre més tard.
  • «Rebutjat»: aquelles idees o tasques que, per diversos motius, en algun moment es varen rebutjar.

En qualsevol cas, com que les llistes corresponen al flux de treball de cada projecte concret, el nombre i la nomenclatura poden diferir molt d'un a un altre.

Una vegada creada la llista, veureu que té un petit desplegable a la zona superior dreta:

Entre les funcionalitats detallades aquí hi trobam:

  • «Afegir targeta»: ho veurem en l'apartat de «Gestió de targetes».
  • «Copiar llista»: per tenir la llista duplicada.
  • «Moure llista»: per moure una llista a un altre tauler, ja que les tasques es mouen arrossegant-les.
  • «Seguir»: perquè puguis rebre notificacions si hi ha hagut canvis en aquesta llista.
  • «Moure totes les targetes d'aquesta llista» a una altra llista.
  • «Arxivar totes les targetes d'aquesta llista»: les targetes queden arxivades; si les volem eliminar hem de fer un pas addicional.
  • «Arxivar aquesta llista»: s'arxiva una llista del tauler. Si la volem eliminar també hem de seguir un pas addicional.