Omet navegació

4. Classificació - Tipologia de contractes

La normativa vigent en matèria de contractació posa a l’abast de les administracions una tipologia de contractes que es pot emmarcar dins la distinció següent:

Atenent a l’objecte

  • Contractes típics: amb caràcter general són els contractes d’obres, concessió d’obres, concessió de serveis, subministrament i serveis que subscriguin les entitats pertanyents al sector públic, els quals estan regulats expressament en la Llei de contractes del sector públic (LCSP).
  • Contractes atípics: són els restants contractes del sector públic, que es qualificaran segons les normes de dret administratiu o de dret privat que els siguin aplicables.

Atenent a la influència de la normativa de la Unió Europea en la seva regulació

  • Contractes subjectes a una regulació harmonitzada: són aquells contractes subscrits per poders adjudicadors als quals, per igualar o superar certs llindars de quantia, els seran aplicació les normes procedimentals que contenen les directives de la Unió Europea (transposades a la Llei 9/2017).
  • Contractes no subjectes a regulació harmonitzada: la resta de contractes.

Atenent al règim jurídic

  • Contractes administratius: els que subscriguin les administracions públiques (tenint en compte les possibles excepcions).
  • Contractes privats: els que subscriguin els altres ens del sector públic, i determinats contractes de les administracions públiques.

Classificació de contractes TÍPICS:

  • Contracte d’obres
  • Contracte de concessió d’obres
  • Contracte de concessió de serveis
  • Contracte de subministrament
  • Contracte de serveis
  • Contractes mixts

Contractes subjectes a regulació harmonitzada: són els contractes en què l’entitat contractant és un poder adjudicador, que siguin un contracte típic i que el valor estimat sigui igual o superior a determinades quanties establertes per la normativa contractual. També seran de regulació harmonitzada els contractes subvencionats en què es donin les condicions que estableix la LCSP.

Segons el que he exposat abans, atenent al règim jurídic, podem trobar:

  • Contractes administratius (els que subscriuen les administracions públiques) i que poden ser administratius típics (amb caràcter general, contractes d’obra, concessió d’obra, concessió de serveis, subministrament i serveis subscrits per administracions publiques) o administratius especials (contractes diferents dels contractes administratius típics, però que tenguin naturalesa administrativa especial per estar vinculats al gir o tràfic específic de l’Administració contractant o per satisfer de forma directa o immediata una finalitat pública de l’específica competència d’aquella).
  • Contractes privats (els subscrits per les administracions públiques que tenguin per objecte serveis financers, creació i interpretació artística i literària i espectacles, o subscripció a revistes i publicacions periòdiques i bases de dades).