Omet navegació

3. Conèixer el marc general normatiu on es desenvolupa la seva tasca

En un principi, un cap de secció ha de tenir un coneixement clar del que es pot qualificar com a marc normatiu general al qual se sotmet l’administració en què treballa i pel qual se’n regeix el funcionament intern.

El principi de legalitat (article 103.1 de la Constitució espanyola de 1978) sotmet tota l’activitat de les administracions públiques a l’imperi de la llei.

Per això, la llei (entesa en sentit ampli i vulgar com a norma jurídica) regeix l’acció de qualsevol administració pública tant en la seva actuació interna com externa, o directament amb efectes davant els ciutadans.

Podríem considerar normes ad extra el conjunt de normes sectorials que regulen l’ordenació dels diferents sectors d’activitat, pública i privada, i atribueixen la titularitat i l’exercici de competències i, en conseqüència, de potestats, que es projecten no tant sobre l’activitat de les administracions sinó sobre l’activitat dels ciutadans.

Aquestes normes constituirien el marc normatiu concret o específic de cada lloc de treball, al qual hem al·ludit en el punt precedent.

És obvi que el nostre cap de secció (i, en general, qualsevol funcionari) té la necessitat de posseir un coneixement exhaustiu de cada un d’aquests blocs normatius.