Omet navegació

4. Tenir la capacitat d’elaborar els documents que s’han de fer servir a la seva unitat i tenir el coneixements per gestionar determinats expedients (projectes d’inversió, projectes normatius...)

Sovint sembla que els funcionaris estan cada dia més afectats per la síndrome del full en blanc; hi ha moments en els quals sembla que hom espera escriure El Quixot o El gran Gatsby, i mentre la inspiració arriba...

Deixant de banda les rialles, un cap de secció, sigui quina sigui la seva formació prèvia a l’ingrés, i sigui quin sigui el seu cos o escala, HA DE SER CAPAÇ de redactar els documents mitjançant els quals es formalitza l’activitat de la seva unitat administrativa.

No sembla justificable que s’encarreguin aquestes tasques al tècnic de la unitat que té la sort —o la manca de sort— de ser llicenciat en dret (com si aquests estudis incloguessin un màster en redacció), o recórrer, com també sovint passa, a l’ajuda del servei jurídic de la casa per fer les tasques bàsiques de la unitat; no és admissible l’excusa de la formació prèvia: un cap de secció és el cap d’una unitat d’una administració pública i com a tal no es pot permetre el luxe de no ser capaç de fer allò que l’interès general exigeix de la seva unitat. Fins i tot redactar.