Omet navegació

2.10. DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA TRAMITACIÓ DE LES MC’S

Per a tots els expedients de modificació de crèdit:

a) Memòria justificativa de la necessitat de tramitar l’expedient que, amb caràcter general, serà de la Secretaria General de la secció pressupostària corresponent. Aquesta memòria ha de fer referència a:

  •  La motivació de la modificació de crèdit.
  •  Les normes legals en què s’empara.
  •  Estudi econòmic de la situació dels crèdits afectats i les previsions fins a final d’exercici.
  •  Incidència de la modificació en els objectius dels programes del departament.

b) Proposta d’acord d’aprovació de la modificació de crèdit. Aquesta proposta serà signada, al document MC, pel titular de la secció pressupostària afectada.

c) Fiscalització prèvia de la intervenció.

d) Resolució o acord d’aprovació de l’òrgan competent, la tramitació del qual correspondrà a la direcció general competent en matèria de pressuposts.

e) Aquells altres documents que determinin la Intervenció General i la direcció general competent en matèria de pressuposts en consideració a l’especial tipologia de l’expedient. En tot cas, es faculta la direcció general competent en matèria de pressuposts per efectuar les retencions de crèdit necessàries per instrumentar les modificacions pressupostàries.

Per a les generacions de crèdit, a més, s’haurà d’incorporar:

a) Memòria de la direcció general competent en matèria de pressuposts, amb informe previ preceptiu de la unitat de gestió econòmica de la secció pressupostària afectada, sobre la previsió dels ingressos esmentats en el pressupost corrent i sobre el caràcter finalista o no dels ingressos de què es tracti.

b) Certificació del servei de comptabilitat de la Intervenció General o de l’òrgan competent del Servei de Salut de les Illes Balears, acreditatiu de la recaptació real obtinguda, o de la contracció del reconeixement del dret.

Per a les incorporacions:

a) Aprovació del director general de Pressuposts i Finançament de l’import total incorporable.

b) Si es tracta de fons europeus, informe de la direcció general competent.

Per a les ampliacions pel pagament de sentències, informe jurídic que es pronunciï sobre la fermesa i la correcció de la quantia.

Per a qualsevol modificació de crèdit que es financïi amb baixa al fons de contingència s’ha d’emetre informe del director general competent en matèria de pressuposts. 

Normativa aplicable

Article 5 del Decret 75/2004:

  •  Instrucció 1/1994 conjunta de la intervenció general i de la Direcció General de Pressuposts i Planificació de la CAIB per la qual s’estableix el procediment per a la tramitació dels expedients de modificació de crèdit.
  •  Instrucció 1/2017, de 16 de maig de 2017, del director general de Pressuposts i Finançament i de l’interventor general de la CAIB sobre la tramitació i comptabilització de les modificacions de crèdit finançades a càrrec del fons de contingència o amb baixa a altres crèdits de caràcter no financer.
  •  Instrucció 2/2015, de 22 de maig, de l’interventor general de la CAIB sobre la informació relativa a les operacions derivades d’expedients de despesa amb finançament afectat, modificada per la Instrucció 2/2016, de 29 de març, de l’interventor general de la CAIB.
  • Instrucció de la consellera d’Hisenda i AA.PP. per la qual es despleguen determinats aspectes sobre la tramitació i el procediment de control dels expedients de despesa que es financen amb el fons per afavorir el turisme sostenible.