Omet navegació

2.1 RÈGIM GENERAL

Els crèdits inicials i les previsions inicials dels estats de despeses i d’ingressos dels pressuposts generals dels ens del sector públic administratiu de la comunitat autònoma poden ser objecte de les modificacions pressupostàries següents (article 54 de la Llei de finances):

  1.  Crèdits extraordinaris.
  2.  Suplements de crèdit.
  3.  Ampliacions de crèdit.
  4.  Transferències de crèdit.
  5.  Generacions de crèdit.
  6.  Incorporacions de crèdit.
  7.  Rectificacions de crèdit.

Per reglament, s’han d’establir les normes generals de tramitació de les modificacions de crèdit i també les especialitats que es derivin de l’autonomia de la Universitat de les Illes Balears i de l’organització específica del Servei de Salut de les Illes Balears i de les altres entitats del sector públic administratiu amb pressupost propi.
S’ha de tenir en compte que amb la tramitació de les modificacions de crèdit, a més de vulnerar el principi d’especialitat quantitativa de vegades es pot vulnerar el principi d’especialitat qualitativa afectant així la voluntat del legislatiu plasmada en els pressuposts de l’exercici aprovats pel Parlament. Per aquest motiu, les modificacions de crèdit han de complir amb tot un seguit de requisits que s’estableixen a la Llei de finances o a les lleis anuals de pressuposts.

A més, els expedients de modificació de crèdit han de ser objecte de fiscalització prèvia per part de la Intervenció General (control intern) i de control extern per part de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.

La regulació per a la tramitació dels expedients de modificació es troba als articles següents:

  • Articles del 54 al 60 de la Llei 14/14 de Finances de la CAIB..
  • Articles 6, 7, 8 i 9 Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la CAIB per a l’exercici 2019.
  • Articles 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 i 12 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la CAIB, en tot allò que no s’oposa a l’establert a la Llei 14/14, de finances de la CAIB.

Pel que fa al seu control:

  •  Article 19 del Decret 62/2006, de 7 de juliol, pel qual es regula el règim de control intern que ha d’exercir la intervenció general de la CAIB.
  •  Article 7c de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.
  •  Article 14c del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes, aprovat per la Comissió d’Hisenda i Pressuposts del Parlament de les Illes Balears en sessió de dia 26 d’abril de 2005.