Omet navegació

10. El procés d'avaluació

El procés d'avaluació consta de les següents avaluacions.

1. Autoavaluació.
2. Avaluació de la persona superior jeràrquica.
3. Avaluació dels companys i companyes.
4. Avaluació del personal a càrrec.

Sempre que sigui possible, els qüestionaris d'avaluació s'hauran d'emplenar telemàticament, a través del Portal del Personal, per agilitzar el procés i facilitar l'accés de les persones a tota la informació generada, assegurant a la vegada la màxima confidencialitat i la transparència del procediment.

De les avaluacions realitzades sortiran dues puntuacions: una referida a la valoració del personal superior jeràrquic i l'altra resultant de calcular la mitjana de les valoracions del personal a càrrec i/o col·laborador, atès que l'autoavaluació no computa. Amb aquestes dues puntuacions s'ha de fer la mitjana per obtenir la puntuació final. Aquestes puntuacions sempre han d'anar referides a cada una de les competències avaluades.

Els resultats de l'avaluació s'han de comunicar a la persona avaluada mitjançant una entrevista personal.

Com a norma general, l'entrevista l'ha de fer la persona que figura com a superior jeràrquica en la unitat d’avaluació, no obstant això, si en el moment de fer l’entrevista la persona superior jeràrquica que va realitzar l’avaluació ha deixat d’ocupar el seu lloc de feina o es troba gaudint d’una llicència o en alguna altra circumstància que li impedeixi complir aquesta obligació, haurà de realitzar l’entrevista la persona que l’hagi substituïda.

Una vegada finalitzada l'entrevista, si la persona avaluada no està conforme amb les puntuacions atorgades podrà presentar al·legacions a la Comissió de Seguiment del Sistema d'Avaluació de Competències, mitjançant el model d'al·legacions, en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la realització de l'entrevista. En el cas que en la data de finalització de la fase per fer les entrevistes la persona no hagi estat entrevistada i estigui en desacord amb el seu informe, el termini per presentar les seves al·legacions serà de 10 dies a comptar des de la finalització d’aquesta fase.

Si s’han formulat al·legacions a l’informe d’avaluació provisional, la Comissió de Seguiment del Sistema d'Avaluació de Competències ha de realitzar les actuacions que consideri oportunes per recaptar informació i redactar un informe amb les conclusions que constituiran la base per a la redacció de l'informe definitiu de l’avaluació.

Una vegada informades les al·legacions presentades a l'informe d'avaluació provisional o, si no se'n presenten, una vegada finalitzat el termini per presentar-les, la consellera competent en matèria de funció pública ha de dictar una resolució que finalitzi el procediment i posi a disposició de les persones avaluades els informes d'avaluació definitius.

La Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques podrà dur a terme auditories internes per comprovar si les avaluacions s’han realitzat de forma seriosa, posant esment i bona fe en la valoració atorgada.