Omet navegació

9. Criteris per desenvolupar el procés d’avaluació

9.1. Com a norma general, en el cas que una persona hagi ocupat diferents llocs de treball durant el període avaluable, ha de ser avaluada en el darrer lloc ocupat, sempre que aquesta ocupació superi el 30 % del temps del període avaluable.

9.2. L'equip FIOP (Formació per a la Integració a l'Ocupació Pública) de l'Escola Balear d'Administració Pública ha de donar suport i orientació als processos d'avaluació en els quals participin persones amb discapacitat intel·lectual o sordesa prelocutiva, corresponents a la reserva d'accés del 2 %.

9.3. Cada conducta s'ha de valorar amb una puntuació màxima de 6 punts i una puntuació mínima d'1 punt, segons el barem que figura com a annex 4 dels acords reguladors del sistema d'avaluació, que especifica que s'entén superada l'avaluació quan la persona avaluada obté una puntuació superior a 3 punts de mitjana, sempre que no obtengui menys de 2 punts en cap de les competències avaluades. Quan la persona que faci l'avaluació no disposi d'informació suficient sobre la conducta que ha de valorar, ha de marcar l'opció «No es pot avaluar».

9.4. El procés d'avaluació ha de respectar en tot moment l'anonimat de les persones seleccionades per avaluar, sens perjudici de les excepcions que s'estableixen en l'apartat 7.2 de l’Acord de Consell de Govern que aprova i regula el sistema.

9.5. Sempre que sigui possible, cada persona ha de rebre cinc avaluacions en qualitat de personal a càrrec o col·laborador. Posteriorment, el sistema informàtic ha de seleccionar aleatòriament els tres qüestionaris necessaris per elaborar l'informe d'avaluació, aplicant abans de la selecció els criteris següents:

a) S'han d'eliminar els qüestionaris que estiguin sense emplenar, els que s'hagin emplenat amb l'opció «No es pot avaluar» i els que tenguin una combinació d'ambdues condicions, és a dir, una part sense emplenar i l'altra emplenada amb l'opció «No es pot avaluar».

b) S'han d'eliminar també els qüestionaris que no arribin al 70 % de les conductes avaluades.

c) S'han de prioritzar les avaluacions del personal a càrrec sobre les avaluacions del personal col·laborador, tal com estableix el punt 2 de l'apartat 7 dels acords reguladors del sistema d'avaluació.

9.6. La validesa dels informes es determina pel que s'estableix a continuació:

a) Els informes de les persones que han superat l'avaluació tinguin o no totes les valoracions previstes en el sistema d'avaluació es consideren vàlids sempre que hi hagi com a mínim una avaluació, bé la del personal superior jeràrquic o bé la d'alguna de les persones a càrrec o col·laboradors.

b) Pel que fa a les persones que no han superat l'avaluació, perquè el seu informe tengui validesa ha de disposar de l'avaluació de la persona superior jeràrquica sempre, a més de l'avaluació de tres persones en qualitat de personal a càrrec o col·laborador. Només en el cas que la seva unitat d'avaluació pel que fa al personal a càrrec o col·laborador no arribi a les tres persones, el seu informe serà vàlid si han fet l'avaluació tots els membres de la unitat.