Omet navegació

Annex IV: Respostes a preguntes freqüents (PMF)

1. Cada quin temps seré avaluat o avaluada?

L'avaluació s'ha de dur a terme, amb caràcter general, amb una periodicitat anual.

2. Quin és el temps mínim anual que he d'haver treballat perquè pugui ser avaluat o avaluada?

Perquè una persona pugui ser avaluada és necessari que hagi prestat serveis efectius en el mateix lloc de treball de manera continua o no continua durant almenys el 30 % de la jornada anual o període avaluable corresponent.

3. Si he ocupat diferents llocs de feina durant l'any que m'han d'avaluar, en quin dels llocs ocupats m'avaluaran?

Com a norma general, en el cas que una persona hagi ocupat diferents llocs de treball durant el període avaluable, ha de ser avaluada en el darrer lloc ocupat, sempre que aquesta ocupació superi el 30 % del temps del període avaluable.

4. Qui m'avaluarà?

Cada persona ha de ser avaluada, com a norma general, per la persona superior jeràrquica de la qual depèn i per tres persones més entre companys i companyes i personal a càrrec, en el cas que la persona avaluada en tingui.

5. A qui hauré d'avaluar jo?

En el cas que no tinguis personal a càrrec, entre les persones que et pot tocar avaluar, poden estar el teu o la teva cap i els teus companys i companyes.

Si ets personal amb funcions directives, a més, hauràs d’avaluar tot el personal que tens a càrrec que compleixi els criteris per ser avaluat.

6. És anònima l'avaluació?

Quan hi ha més de tres persones en les categories de  personal a càrrec i/o personal col·laborador (companys i companyes) que potencialment et poden avaluar, el sistema informàtic tria aleatòriament tres persones perquè t'avaluïn. En aquest cas, si que es garanteix l'anonimat. 

7. Com sabré a qui he d'avaluar?

En el Portal de Serveis al Personal s'ha habilitat un espai on es generaran els qüestionaris per emplenar amb el nom de les persones que hauràs d'avaluar. Si no tens accés al Portal, se't remetran els qüestionaris per correu i cada un durà indicat el nom de la persona que hauràs d'avaluar. 

8. Què passa si les persones que he d'avaluar ja no treballen amb mi?

Encara que ara aquestes persones no treballin amb tu, si el sistema informàtic te les assigna per avaluar-les és perquè heu coincidit almanco durant un 30% del temps del període avaluable, per la qual cosa les has d'avaluar.

9. Què he de fer si no conec alguna o algunes de les persones que he d’avaluar?

Si no coneixes prou la persona com per poder avaluar-la, has de triar l'opció No es pot avaluar del desplegable i posar com a motiu a l'apartat Observacions que no tens prou coneixement de la persona.

10. I si no estic d'acord amb les persones que em poden avaluar? Què puc fer?

Prèviament a la generació dels qüestionaris o al seu enviament per correu, es farà públic el nom de les persones candidates per avaluar-te, perquè puguis manifestar si existeix algun motiu pel qual no t'hagin d'avaluar i ho podràs comunicar mitjançant els formularis que trobaràs a l'apartat Avaluació 360º del teu Portal de Serveis al Personal.

11. Com em comunicaran els resultats de la meva avaluació i qui ho farà?

Com a norma general, els resultats han de ser comunicats mitjançant una entrevista conduïda per la persona que t'ha avaluat en qualitat de superior jeràrquica.

12. Com serà el sistema de puntuació o valoració?

De les avaluacions realitzades sortiran dues puntuacions: una referida a la valoració del personal superior jeràrquic i l'altra resultant de calcular la mitjana de les valoracions del personal a càrrec i/o col·laborador. Amb aquestes dues puntuacions s'ha de fer una mitja per obtenir la puntuació de cada conducta. La puntuació global de la competència s'obté de la mitjana entre totes les conductes avaluades.

13. Per què m'he d'autoavaluar si tanmateix no computa en la puntuació final?

Aquesta autoavaluació és important realitzar-la per dues raons: la primera, perquè ajuda a la persona a reflexionar sobre la seva actuació professional i, la segona, perquè així la persona pot conèixer la diferència existent entre com percep la seva conducta professional i com la perceben les persones amb les que treballa, la qual cosa li pot permetre millorar. No obstant això, no tens l’obligació de fer-la si no vols.

14. I si no puc avaluar alguna de les conductes que figuren en el qüestionari?

S'ha d'intentar valorar totes les conductes del qüestionari, però en el cas que no sigui possible per manca d'informació o per qualsevol altra motiu, pots marcar la casella que diu «no es pot avaluar» i explicar les raons concretes en l'apartat «Observacions».

Si encara tens més dubtes o desitges fer algun suggeriment, pots enviar un correu electrònic a l'adreça: avaluacio360@caib.es i et contestarem al més aviat possible.

Si vols consultar tota la informació i documentació sobre el sistema d’avaluació de competències professionals del personal de serveis generals de l’Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, pots visitar el següent microlloc:

https://www.caib.es/sites/avaluacio360/ca/inici/?campa=yes

Aquí també trobaràs tota la informació sobre les avaluacions realitzades i sobre la planificació i desenvolupament del procés d’avaluació actual.