Omet navegació

3.5 Durada i pròrrogues de les comissions de serveis de caràcter voluntari

La Llei 3/2007 no estableix quina ha de ser la durada d’una comissió de serveis de caràcter voluntari. Això sí, l’article 88 ter de la Llei 3/2007 disposa que la comissió de serveis ordinària voluntària no pot ser superior a dos anys. Aquest precepte preveu que, excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixen, i només pel que fa a la comissió de serveis ordinària voluntària, el Consell de Govern pot prorrogar el termini màxim de dos anys.

D’acord amb això, la Instrucció 2/2012:

  • Estableix que la durada d’una comissió de serveis, amb caràcter general, és de dotze mesos i que, excepcionalment i de manera justificada, es pot convocar una comissió de serveis per un període inferior a un any. D’aquesta justificació, n’ha de quedar constància en la convocatòria corresponent.
  • Distingeix entre les pròrrogues ordinàries i extraordinàries de la durada de les comissions de serveis de caràcter voluntari.

3.5.1 Pròrroga ordinària

La durada ordinària d’un any de les comissions de serveis es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de la secretaria general corresponent o de l’òrgan competent de l’ens del sector públic instrumental de l’Administració autonòmica, fins assolir els dos anys

Per prorrogar una comissió de serveis, les unitats de personal de la conselleria o de l’ens del sector públic instrumental on el funcionari o la funcionària estigui exercint la comissió han de trametre a la direcció general competent en matèria de funció pública la documentació següent:

a) La proposta de resolució de pròrroga de la comissió de serveis de caràcter voluntari, justificant-ne els motius i especificant el termini, tenint en compte que la pròrroga no pot superar el termini màxim de dos anys.

b) La conformitat amb la pròrroga de la secretaria general de la conselleria o de l’òrgan competent de l’ens del sector públic instrumental on estigui adscrit el funcionari o la funcionària en qüestió. Si el funcionari o la funcionària està adscrit a la mateixa conselleria o ens on exerceix la comissió de serveis no s’ha d’aportar aquesta conformitat. 

c) La conformitat de la persona interessada amb la pròrroga proposada.

Tota aquesta documentació s’ha de trametre amb una antelació mínima de dues setmanes amb relació a la data en què acaba la comissió de serveis.

La directora general de Funció Pública i Administracions Públiques és l’òrgan competent per resoldre les sol·licituds de pròrrogues ordinàries de les comissions de serveis de caràcter voluntari, d’acord amb la delegació de competències vigent.

3.5.2 Pròrroga extraordinària

Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixen, l’òrgan competent pot prorrogar el termini màxim de dos anys de durada de les comissions de serveis.

Les unitats de personal de la conselleria o de l’ens del sector públic instrumental han de trametre els mateixos documents a què s’han fet esment en el punt anterior. La pròrroga extraordinària no es pot proposar per més d’un any, en tot cas si una vegada que transcorr un any de pròrroga extraordinària, es pot tornar a proposar una pròrroga si les circumstàncies inicials de l’adjudicació de la comissió de serveis de caràcter voluntari es mantenen.

El Consell de Govern és l’òrgan competent per resoldre les pròrrogues extraordinàries. No obstant això, el Consell de Govern va delegar la firma d’aquestes pròrrogues en la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.