Omet navegació

b. Comportaments que generen benestar emocional

Com dèiem, conviure en un entorn laboral en el qual les persones es responsabilitzen de les seves emocions, les comuniquen assertivament i senten empatia cap a les emocions de les altres persones, facilita que el clima de treball sigui adient per poder treballar i desenvolupar-nos professionalment amb seguretat i confiança.

A continuació fem referència a alguns comportaments que són afavoridors del benestar emocional:

  • Reconèixer les pròpies emocions: conèixer quines són les circumstàncies que ens mouen permet identificar-les, saber què desperten en nosaltres i quines són les reaccions que ens produeixen, i dona accés a gestionar el nostre comportament futur. A vegades les emocions que sentim són el resultat de la història que ens expliquem sobre el que va passar.
  • Expressar les emocions adequadament: parlar amb respecte exposant com certes conductes ens han fet sentir, sense atacar les altres persones i sent responsables del que sentim, permet tenir relacions sanes i construir equips de treball col·laboratius.
  • Construir sistemes de suport emocional: disposar d’un entorn de persones amb qui poder-nos expressar amb confiança i compartir les nostres preocupacions facilita poder-nos expressar i millora el benestar emocional.
  • Mostrar gratitud: tenir present les situacions o les persones amb les quals estem agraïts contribueix a augmentar el nostre benestar emocional.