Omet navegació

c. Empatia i confiança

i. Empatia

L’empatia és la “facultat de comprendre les emocions i els sentiments externs per un procés d'identificació amb l'objecte, grup o individu amb el qual hom es relaciona” (segons la definició d'enciclopèdia.cat).

Aquesta capacitat, de què disposem la majoria de les persones, ens facilita poder-nos relacionar amb les altres, ja que ens permet conèixer allò que necessiten, senten o desitgen.

L’empatia facilita que es puguin construir i gestionar les relacions amb les persones en els entorns laborals i ajuda a assolir els objectius compartits entre les que treballen col·laborativament.

Algunes de les conductes que porten a terme les persones més empàtiques són:

  • Reconeixen que l’empatia forma part de la naturalesa humana i que es pot cultivar al llarg de la vida.
  • S’esforcen conscientment a entendre la posició de les altres persones i en reconeixen la individualitat i la perspectiva.
  • Exploren altres maneres de fer i de ser diferents i diverses maneres que facilitin posar en pràctica l’empatia i la cooperació.
  • Experimenten més enllà del seu punt de vista i s’endinsen en la manera de pensar d’altres persones a través de l’art, films o xarxes socials.
  • Participen en els canvis col·lectius inspirant mitjançant l’empatia.

ii. Confiança

La confiança és un element fonamental per poder treballar en equip de manera eficient.

En l’entorn laboral saber construir relacions de confiança permet no només un funcionament eficient de l’organització sinó que també facilita que puguem desenvolupar el propi talent amb llibertat, sabent que podem comptar amb les persones amb les quals col·laborem, així com nosaltres les tenim presents.

Com s’exposava en l’apartat inicial, un dels reptes de l’organització de les noves formes de treballar és instaurar la confiança entre les persones que treballen, ja sigui en remot o localment. Per això, és recomanable establir una missió compartida, un esperit de col·laboració i la creació d’un equip estratègic.