Desorganització a l’àrea de treball
Passar massa temps cercant quelcom que no s’ha deixat al seu lloc és una situació que sovint passa, i ha de conduir a una reflexió sobre l’organització del lloc de feina. |
Les causes més habituals de la manca d’organització a l’àrea de treball són:
- Dedicar-se a massa coses a la vegada.
- Apilar treballs a “mig fer”.
- Necessitat de tenir constantment coses davant.
- No arxivar, acumular papers, documents, informes, notes, treballs i esborranys.
- No deixar el material en el lloc corresponent una vegada fet servir.
- No utilitzar sistemes d’organització, o, almenys, elements organitzadors com la safata d’entrada i la de sortida, carpetes, calaixos, arxivadors, etc.
Els problemes poden sorgir per:
- Indecisió: no se separa adequadament el que és important del que és superflu.
- Lentitud: no es tracten de manera ràpida i eficaç els documents que es reben.
- Acumulació: hi ha certa dificultat per desprendre’s del que s’ha escrit.