Interrupcions de telèfon
El telèfon és una de les eines que més facilita la tasca a la feina per la seva rapidesa i per la possibilitat de diàleg que permet. No obstant això, aquests mateixos avantatges es poden convertir en inconvenients importants, perquè afavoreixen les interrupcions.
Els problemes que es poden presentar són causats:
- Per la quantitat de temps emprat en cadascuna de les telefonades ateses.
- Pel temps utilitzat per respondre trucades que es podien haver evitat.
Encara que fem una tasca important, tendim a reaccionar davant el so del telèfon de manera immediata, amb urgència, i deixam el que fem sense saber exactament si els interessos de la telefonada són més importants. Això suposa invertir temps en la telefonada i en el fet de reprendre l’atenció davant la tasca que duem a terme. |
Si som nosaltres els que efectuam les telefonades, el problema sorgeix quan les fem sense atendre cap criteri i sense fixar-ne l’objectiu.
Altres vegades el telèfon no és el mitjà idoni per fer una gestió. En ocasions no tenim clar el nostre objectiu i fem servir el telèfon de manera rutinària sense considerar que pot haver-hi opcions més ràpides i còmodes.