Visites inesperades
Les visites poden ser de personal intern o aliè a l’empresa i plantegen el problema de la freqüència de les interrupcions i la durada d’aquestes.
Algunes d’aquestes visites poden aportar informació útil per a la feina o poden ajudar a resoldre problemes, però altres poden ser autèntics lladres de temps, perquè no proporcionen cap informació rellevant. |
La característica principal és que, independentment de la durada, sempre pertorben el flux d’idees en la feina que es duu a terme, i recuperar-lo suposa emprar temps i esforços.
Les raons que fan que es perdi el temps amb una visita són:
- No saber com rebutjar-les.
- Desconèixer els motius de la trobada.
- No tenir establerts uns horaris d’atenció, sobretot per a visites externes.
- No limitar el temps de la cita.
- L’absència de criteris clars de les persones a les quals es vol atendre.
L’objectiu ha de ser, tant com sigui possible, evitar-les. Això no és sempre possible, per la qual cosa s’ha d’aprendre a organitzar-les de la millor manera, i a evitar les que siguin innecessàries i disminuir el temps que s’empra en les que no són d’interès o no es poden eludir.