Omet navegació

Visites inesperades

Les visites poden ser de personal intern o aliè a l’empresa i plantegen el problema de la freqüència de les interrupcions i la durada d’aquestes.

 

Algunes d’aquestes visites poden aportar informació útil per a la feina o poden ajudar a resoldre problemes, però altres poden ser autèntics lladres de temps, perquè no proporcionen cap informació rellevant.

 

La característica principal és que, independentment de la durada, sempre pertorben el flux d’idees en la feina que es duu a terme, i recuperar-lo suposa emprar temps i esforços.

Les raons que fan que es perdi el temps amb una visita són:

  • No saber com rebutjar-les.
  • Desconèixer els motius de la trobada.
  • No tenir establerts uns horaris d’atenció, sobretot per a visites externes.
  • No limitar el temps de la cita.
  • L’absència de criteris clars de les persones a les quals es vol atendre.

L’objectiu ha de ser, tant com sigui possible, evitar-les. Això no és sempre possible, per la qual cosa s’ha d’aprendre a organitzar-les de la millor manera, i a evitar les que siguin innecessàries i disminuir el temps que s’empra en les que no són d’interès o no es poden eludir.