Omet navegació

4.3 Contractació centralitzada

Les entitats del sector públic poden centralitzar la contractació d’obres, serveis i subministraments, i atribuir-la a serveis especialitzats que, amb aquesta finalitat, poden subscriure contractes, acords marc o sistemes dinàmics: són les centrals de contractació.

En l’àmbit estatal, l’òrgan de contractació del seu sistema de contractació centralitzada és la Junta de Contractació Centralitzada, adscrita a la Direcció General de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública.

Les comunitats autònomes poden crear les seves pròpies centrals de contractació d’acord amb les normes de desplegament que dictin en l’exercici de les seves competències.

En l’Administració local, correspon al ple de la corporació la creació de centrals de contractació, sens perjudici que es puguin adherir a centrals de contractació que creïn les associacions d’entitats locals.

El Decret 56 /2012, de 13 de juliol (BOIB 101/2012), crea la Central de Contractació, i regula el règim de contractació centralitzada i la distribució de competències en aquesta matèria en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autónoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic autonòmic.