Omet navegació

4. FINALITZACIÓ

El procediment pota acabar per resolució (article 91 LPAC) o, si és el cas, per acord (article 86.5 LPAC).

L’article 86 regula la terminació convencional i a l’apartat 86.5 fa referència a la proposta d’acord pel qual es podria acabar convencionalment el procediment. La regulació és molt breu i només parla de què l’acord ha de fixar la quantia de la indemnització, els criteris per calcular-la i la manera de pagar-la. Són casos en què la relació de causalitat és absolutament clara i indiscutida

La resolució s’ha de pronunciar sobre:

  • l’existència o no de la relació de causalitat entre el funcionament del servei públic i la lesió produïda.
  • sobre la valoració del dany causat.
  • sobre la quantia de la indemnització.
  • sobre els criteris usats per efectuar el càlcul de conformitat amb l’article 34 de la Llei 40/2015.

L’article 69.2 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears, estableix que l’òrgan competent per resoldre pot declarar, motivadament, la no admissió de les reclamacions formulades per les persones interessades, sense necessitat d’instrucció, quan la competència material per resoldre-les correspongui a una altra administració pública, com podria ser una administració local. En aquest cas, cal trametre la documentació a l’Administració competent, en virtut dels principis que regulen les relacions entre Administracions Públiques (article 3 de la Llei 40/2015).

Finalment, és important tenir en compte que l’article 35 h)  de la Llei 39/2015 estableix ara expressament, dins l’article dedicat a la motivació dels actes administratius, la necessitat de motivar les resolucions en matèria de responsabilitat patrimonial.