En funció dels objectius
Informativa
L'objectiu d'aquestes reunions és transmetre o rebre dades, normes, etc. La comunicació és bàsicament en un sol sentit: de l'orador als participants. Es desenvolupa en tres moments:
- Comunicació de la informació per part del director de la reunió o responsable de la informació.
- Roda de presentació de dubtes i preguntes per part dels participants.
- Resposta a les diverses preguntes o dubtes per part del director de la reunió.
Anàlisi de problemes
Aquestes reunions serveixen per identificar la causa de problemes i per generar opinions, suggeriments, recomanacions que posteriorment s'analitzaran i s'avaluaran. La decisió la prenen especialistes o autoritats superiors. El director de la reunió ha de deixar clar que no es prendran decisions, sinó que s'elevaran els acords considerats als nivells competents, com a primer pas de l'acció.
Decisòria
L'objectiu del director de la reunió és assolir que els participants prenguin una decisió lliurement, que tractin el problema plantejat amb absoluta llibertat d'opinió i en discuteixin els diversos aspectes, interrelacions, causes, amb seqüències o intercanviant les seves experiències, punts de vista i opinions. El més important és arribar a acords i prendre decisions consensuades. La característica principal d'aquesta reunió és la participació del grup i l'actitud objectiva per rebre les solucions aportades per la majoria.
Obtenció de compromís
Serveix per exposar i explicar les raons de la decisió presa i s'obtenen compromisos i responsabilitats per aplicar i dur a terme determinades accions. També dissipa dubtes i temors.