2.11. Funcions d'un bon director de reunions
Aclarir
És necessari assegurar-te que tots sàpiguen i entenguin el que diu l'altre quan, on, amb qui i, sobretot, les raons per les quals es reuneixen. Per tant:
- Aclareix l'objectiu de la reunió des del començament.
- Reformula les opinions que convé remarcar.
- Repeteix els punts importants.
- Resumeix o sintetitza.
- Proporciona contestacions directes, estalvia temps.
- Fes reunions que serveixin per saber en tot moment com es va i quin és el context global de la situació.
Controlar
Així garantiràs el bon funcionament de la reunió i que s'arribin a assolir els resultats prevists. Per aconseguir aquesta finalitat:
- Estableix normes d'actuació que permetin una comunicació fluïda.
- Administra bé el temps del qual es disposa.
- Regula les intervencions.
- Evita interrupcions externes a la reunió.
- Proposa descansos quan les coses estiguin encallades.
Dinamitzar
Amb això aconseguiràs que la reunió es desenvolupi amb un to viu, que animarà la participació i l'aportació de solucions al problema plantejat.
- Estimula perquè participin els que no ho fan.
- Reforça adequadament cada tipus de comportament.
- Motiva el grup i assenyala els èxits que aquest va assolint.
Crear un clima positiu
Per fer-ho, pots:
- Posar en funcionament habilitats bàsiques de comunicació: aprendre a escoltar, ser empàtic, sensible, etc.
- Respectar l'opinió de l'altre.
- Evitar les crítiques no constructives.
- Respectar la llibertat d'expressió.
- No témer el fet de donar a conèixer els teus sentiments.
- Induir calma i relaxació.
- Evitar comportaments que distreguin.