2.5. Com s'ha de coordinar una reunió
Coordinar la participació
- Assegurar-se que tots hagin intervingut (dit i fet alguna cosa).
- Procurar que els assistents sentin la reunió com a pròpia.
- Sol·licitar les desviacions del tema.
- No discutir opinions, sinó destacar les idees i experiències, i resumir les conclusions.
- No oblidis posar la mateixa atenció a tots els participants.
- Establir límits d'autoritat entre els participants.
Coordinar la tasca
- No perdre de vista l'objectiu de la reunió.
- Posar atenció als passos de l'anàlisi del problema i de la formulació d'alternatives.
- Evitar les solucions fàcilment assolibles, però inapropiades i de baixa qualitat.
- Impedir que la reunió continuï si hi ha aspectes que no es comprenen suficientment.
- Evitar que se salti d'uns temes a uns altres sense haver donat solució o apurat el repertori.
- Emprar la síntesi per saber en quina fase es troba la reunió.
- Procurar que es facin aportacions efectives i concretes, fructíferes, documentades i serioses.
- No permetre que la reunió conclogui sense conclusions.