Omet navegació

2.5. Com s'ha de coordinar una reunió

Imatge Coordinar la participació

  • Assegurar-se que tots hagin intervingut (dit i fet alguna cosa).
  • Procurar que els assistents sentin la reunió com a pròpia.
  • Sol·licitar les desviacions del tema.
  • No discutir opinions, sinó destacar les idees i experiències, i resumir les conclusions.
  • No oblidis posar la mateixa atenció a tots els participants.
  • Establir límits d'autoritat entre els participants.

Imatge Coordinar la tasca

  • No perdre de vista l'objectiu de la reunió.
  • Posar atenció als passos de l'anàlisi del problema i de la formulació d'alternatives.
  • Evitar les solucions fàcilment assolibles, però inapropiades i de baixa qualitat.
  • Impedir que la reunió continuï si hi ha aspectes que no es comprenen suficientment.
  • Evitar que se salti d'uns temes a uns altres sense haver donat solució o apurat el repertori.
  • Emprar la síntesi per saber en quina fase es troba la reunió.
  • Procurar que es facin aportacions efectives i concretes, fructíferes, documentades i serioses.
  • No permetre que la reunió conclogui sense conclusions.