2.12. Tècniques de motivació que ha de conèixer un director de reunions
Pregunta test
- Empra-la per definir una paraula que els participants facin servir amb significats clarament diferents, o també, per definir una al·lusió confusa.
- Exemple: "feim servir constantment la paraula "empatia" però, què vol dir realment?"
Invitació directa a participar
- L'has de fer servir per fer intervenir una persona que hagi estat en silenci o un participant que, pels seus gestos, sembla que vol intervenir.
- Exemple: "i tu, Albert, què en penses?"
Petició de complement
- Empra-la per convidar a completar punts de vista diferents o opinions diverses.
- Exemple: "després del que la Rut i en Pedro han plantejat, què ens suggereix això?"
Pregunta eco
- La teva missió serà tornar al participant la seva pròpia pregunta amb la seva mateixa formulació, per tal que sigui ell mateix qui es respongui, ja que coneix el tema.
- És a dir, es tracta de respondre una pregunta amb una altra pregunta.
- Exemple: "quan sents dir a algú que el seu cap té molta empatia, què et suggereix?"
Pregunta rebot
- Torna la pregunta feta per un participant a un altre.
- Exemple: "David, podries ajudar el teu company en l'exposició d'aquesta idea?"
Pregunta record
- Consisteix a reprendre una qüestió plantejada amb anterioritat que ha quedat sense resposta.
- Exemple: "doncs bé, responent la pregunta que abans ens ha fomulat en Lluís sobre la motivació, ara podem dir que...".