2.3. Com s'ha de presentar una reunió
La presentació d'una reunió ha de ser puntual i amistosa. Una reunió ha de començar amb una introducció que:
- Posi en ambient els participants.
- Talli amb les activitats anteriors.
- Creï el clima convenient.
- Exposi en què consistirà la reunió.
A l'inici de la reunió hauràs de recordar:
- L'objectiu general de la reunió (no ha de ser retòric, ni reiteratiu).
- El tema o temes que s'hi han de tractar (tampoc no han de ser retòrics ni reiteratius).
- El que esperes dels participants, per evitar equívocs.
Com s'ha de motivar a l'inici d'una reunió
Factors motivadors
- Ús de preguntes retòriques, de les quals no esperes resposta, o aquesta serà donada a continuació.
- Relat d'anècdotes personals o successos actuals sobre la solució dels quals tracti el tema que es desenvoluparà després.
- Relat d'una història, una citació o definició.
- Creació d'un efecte òptic o visual que creï expectació i atregui l'atenció.
Factors desmotivadors
- Disculpes sobre el que encara no ha sortit malament.
- Fórmules buides ("Estimat públic...", "Respectables membres del consell...").
- Acudits (l'humor és motivador si se sap emprar; els acudits no).
Recorda que...
Per despertar la curiositat dels membres sobre el tema que es tractarà, t'has de concentrar en els factors motivadors i has d'evitar els factors desmotivadors.