Omet navegació

2.3. Com s'ha de presentar una reunió

La presentació d'una reunió ha de ser puntual i amistosa. Una reunió ha de començar amb una introducció que:

  • Posi en ambient els participants.
  • Talli amb les activitats anteriors.
  • Creï el clima convenient.
  • Exposi en què consistirà la reunió.

A l'inici de la reunió hauràs de recordar:

  • L'objectiu general de la reunió (no ha de ser retòric, ni reiteratiu).
  • El tema o temes que s'hi han de tractar (tampoc no han de ser retòrics ni reiteratius).
  • El que esperes dels participants, per evitar equívocs.

Imatge Com s'ha de motivar a l'inici d'una reunió

Factors motivadors

  • Ús de preguntes retòriques, de les quals no esperes resposta, o aquesta serà donada a continuació.
  • Relat d'anècdotes personals o successos actuals sobre la solució dels quals tracti el tema que es desenvoluparà després.
  • Relat d'una història, una citació o definició.
  • Creació d'un efecte òptic o visual que creï expectació i atregui l'atenció.

Factors desmotivadors

  • Disculpes sobre el que encara no ha sortit malament.
  • Fórmules buides ("Estimat públic...", "Respectables membres del consell...").
  • Acudits (l'humor és motivador si se sap emprar; els acudits no).

Recorda que...

Per despertar la curiositat dels membres sobre el tema que es tractarà, t'has de concentrar en els factors motivadors i has d'evitar els factors desmotivadors.

Imatge