Omet navegació

9. Portal de Transparència

Per canalitzar la publicació de tan ingent quantitat d’informació i facilitar el compliment d’aquestes obligacions de publicitat activa i, atès que no es pot parlar de transparència sense posar els mitjans adequats per facilitar l’accés a la informació divulgada, la Llei preveu la creació i desenvolupament d’un Portal de Transparència, el qual, mitjançant l’ús de les noves tecnologies, ens permeten que, a través d’un únic punt d'accés, el ciutadà pugui obtenir tota la informació disponible.

Així, tota la informació a què hem fet referència es publicarà a les pàgines web (Portal de Transparència) de cada entitat, de manera clara, actualitzada, estructurada i comprensible per als interessats i, preferiblement, en formats reutilitzables. També obliga la Llei 19/2013 a què s’estableixin els mecanismes adequats per facilitar l’accessibilitat, la interoperabilitat, la qualitat i la reutilització de la informació publicada així com la seva identificació i localització.
El Portal de Transparència del Govern de les Illes Balears ho podeu trobar aquí: https://www.caib.es/sites/transparencia/ca/inicio/. Les diferents informacions les trobareu en el menú desplegable que hi ha amunt.

Fonts dels continguts del Portal de transparència del Govern de les Illes Balears


El Portal s’alimenta de diferents fonts:

  1. Continguts elaborats directament per la Direcció general competent en transparència (Retribucions dels alts càrrecs; Dietes percebudes pels alts càrrecs per assistència a òrgans i consells d’administració; Indemnitzacions al cessament; Organigrama i funcions; Fitxes de transparència de cada ens del sector públic autonòmic; Informació en relació a la COVID-19 (Relació d'ajudes relacionades amb la COVID-19, Contractes d'emergència per la COVID-19, Despeses en relació amb la COVID-19, gràcies a col·laboració de la Direcció General de Pressuposts, etc
  2. Continguts extrets per la Direcció general competent en transparència a partir de processament d'informació de fonts externes amb l'objectiu de donar-los un valor afegit respecte a la dada original: Activitat contractual (trimestral a partir de la Plataforma de Contractació de l'Estat), o Subvencions concedides (de la Base de Dades Nacional de Subvencions).
  3. Matèries comunes a tots els òrgans, que s'han de recollir des de les conselleries i que es publiquen en microsites. Està regulat a la Instrucció de la directora general de Participació, Transparència i Voluntariat de 6 d’abril de 2021 per a la publicació d’informació organitzativa i de rellevància jurídica en l’apartat «Transparència» de la pàgina web de cada conselleria o ens. Es refereix als Expedients en exposició pública; Normativa aplicable; Iniciatives normatives en tramitació; Encàrrecs de gestió; Encàrrecs a mitjans propis i Plans i Programes.
  4. Informació que els usuaris autoritzats han d'introduir a aplicacions elaborades per la Direcció general competent en transparència. Actualment està en funcionament l’aplicació per introduir la informació sobre els alts càrrecs. Es pot veure aquí: https://www.caib.es/transparenciafront/.
    Recentment (març 2023) s’ha adjudicat un contracte per fer una aplicació per què els usuaris autoritzats puguin introduir els indicadors transversals a que fa referència la lletra c) i poder millorar la seva publicació al Portal.
  5. Informació que es publica enllaçant a pàgines elaborades per altres òrgans. Es tracta de matèries específiques que publica directament un òrgan responsable: ex: Pressupostos, Auditories, Compte General (Intervenció), Pàgina de Finances (Tresoreria), Inventari de béns (Patrimoni), temes de personal (DGFP i EBAP), temes d'ordenació territorial (SITIBSA), etc